Nejlepší pojištění domácnosti 2021 - recenze, srovnání a zkušenosti

Pojisteni Domacnosti

Ročně v ČR dojde k více než 5 000 požárům a 4 000 krádežím. Podle průzkumu České asociace pojišťoven přitom až 30 % českých domácností není dostatečně pojištěno. Co se pak stane, když vám vyhoří byt nebo váš dům vybílí zloději? Vše půjde z vaší peněženky. To se sjednaným pojištěním domácnosti váš bankovní účet nevykrvácí. Poradíme vám, jak svou domácnost správně pojistit a jak se vyznat v nabídce pojistných produktů.

Došlo u vás k živelné katastrofě, výbuchu či k podobným neočekávaným událostem? Anebo vás něco vykradl? Právě v takových případech si oddechnete, že máte pojištění domácnosti. To může sjednat ten, kdo bydlí v domácnosti nebo je majitelem nemovitosti.

Pojištění domácnosti zahrnuje téměř všechno vybavení domu: nábytek, elektroniku i osobní věci. Společně s tím také vestavné spotřebiče nebo věci uložené ve sklepě či na balkoně. Stále tápete, co vše kryje pojištění domácnosti? Zjednodušeně vše, co se dá z bytu odnést.

Pokud se vám něco z daných věcí poškodí či zničí, od pojišťovny získáte finanční náhradu. Jinými slovy – pojištění domácnosti snižuje finanční výdaje na pořízení nového majetku, když jste o ten starý přišli nebo byl nenávratně poškozen.

Nepleťte si pojištění domácnosti s pojištěním nemovitosti. Jde o dva různé produkty, kdy pojištění nemovitosti chrání samotnou stavbu a všechny její pevné části jako zdi, stropy a podlahy. Pojištění domácnosti oproti tomu kryje vybavení domu.

Slyšeli jste někdy, že pojištění nemovitosti mohou uzavřít pouze majitelé domů a pojištění domácnosti zase majitelé bytů? Je to hloupost. Nyní už víte, že rozdíl mezi oběma pojištěními je v něčem úplně jiném.

Od pojištění domácnosti rozlišujte také pojištění odpovědnosti (lidově zvané pojistka na blbost). To je zaměřené na případy, kdy spácháte neúmyslnou škodu na majetku či zdraví někoho třetího.

Jako příklad si dáme poškození pračky a následnou potopu nejen u vás v bytě, ale také u sousedů. Pojištění z domácnosti vám pokryje škody vzniklé na vašem majetku. Abyste nemuseli platit škodu sousedovi, právě tehdy přijde ke slovu pojištění odpovědnosti.

Svět pojištění umí být pro mnoho lidí španělskou vesnicí. Sestavili jsme několik pojmů, které se vám při vybírání životního pojištění budou hodit.

  • Asistence: Jde o službu pojišťoven, která v případě nouzové situace nejčastěji proplácí řemeslníka či jinou adekvátní pomoc. Může jít například o zabouchnuté dveře, prasklou vodovodní trubka či rozbité topení.
  • Pojistná doba: Konkrétní časové období, na které je pojištění sjednáno.
  • Pojistná událost: Nahodilá událost, jejímž vznikem získáváte nárok na pojistné plnění.
  • Pojistná částka: Maximální částka sjednaná při uzavírání pojistné smlouvy, která vám bude v případě pojistné události vyplacena.
  • Pojistník: Osoba, která sjednává a platí pojištění. Pojistníkem jste i v případech, kdy sjednáváte pojištění pro jiné osoby.
  • Pojistitel: Obecně řečeno je pojistitelem pojišťovna, s níž je sjednána pojistná smlouva.
  • Pojištěný: Osoba, na kterou se vztahuje pojištění a při pojistné události má nárok na pojistné plnění.
  • Rizika: Pojistná nebezpečí, na která se pojištění odpovědnosti vztahuje. Jedná se o 2 skupiny (riziko krádeže a loupeže a riziko živelné katastrofy).
  • Výluky z plnění: Jedná se o případy či situace, které jsou vyjmuty z pojistného krytí a pojišťovna vám v jejich případě nic neuhradí. Bývají uvedené v podmínkách a jedná se o jednu z nejdůležitějších částí, kterou se rozhodně vyplatí důkladně pročíst. 

Nejlepší pojištění domácnosti

Krytí téměř všech živelných rizik již v základní variantě

V portfoliu ČSOB pojišťovny naleznete pojištění domácnosti Náš domov. Volit můžete mezi 3 variantami (Standard, Dominant, Premiant). Ve všech případech máte pokrytá základní pojistná nebezpečí typu požár či vichřice.

Ve variantě Dominant se pojištění domácnosti vztahuje také na škodné události vzniklé vandalismem či krádeží. Ve variantě Premiant se přidává ještě pojištění ztráty vody. Pokud bydlíte v záplavových územích, pak vás zamrzí, že povodně nejsou zahrnuté v žádném balíčku. Je možné je ale připojistit za poplatek.

Při sjednání online získáte 10% slevu. V ceně je již započítaná základní asistence. Společnost se vám postará o odemknutí zabouchnutých dveří, opravu elektrospotřebičů nebo odstranění havarijního stavu. Omezeni jste částkou 7 000 Kč, rozšířená asistence až do 14 000 Kč je za doplatek.

Zmínit musíme také bonus ve výši 3 % z celkového pojistného za každý rok, kdy nedojde ke vzniku pojistné události. Chválíme rovněž kvalitní klientský servis.

Produkt3 varianty (Standard, Dominant, Premiant)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Obvyklá (cennosti), Časová (elektrospotřebiče, telefony)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 7 000 Kč, max. 2× ročně

VÝHODY

NEVÝHODY

Pojištění domácnosti s technickou asistencí až do 10 000 Kč 

Pojištění Můj majetek od Generali České pojišťovny vedle pojištění staveb a odpovědnosti zahrnuje také pojištění domácnosti. V nabídce jsou 3 balíčky (Start, Standard a Exclusive). Při sjednání online se můžete těšit na příjemnou slevu 20 %.

Před sjednáním si určitě projděte výluky, někoho by mohl zamrzet například fakt, že pojištění domácnosti se nevztahuje na bazény. V ceně pojištění není ani zahradní technika, ta je dostupná s připojištěním. Generali Česká pojišťovna nabízí i velmi zajímavé připojištění na hudební nástroje a elektroniku na území celé Evropy.

Základní asistence je zdarma, pojišťovna vám zprostředkuje a uhradí zásah řemeslníků až do výše 10 000 Kč. Za doplatek je možné sjednat nadstandardní či osobní asistenci.

Klientská linka je dostupná v pracovních dnech i o víkendu. Rychlou radu vám poskytne chatbot Leo, do online chatu se s ním připojíte přímo z webu pojišťovny. Pokud dáváte přednost osobnímu jednání, po celé republice najdete desítky poboček.

Produkt3 balíčky (Start, Standard, Exclusive)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Obvyklá (starožitnosti, úraz zvířete)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 10 000 Kč

VÝHODY

NEVÝHODY

Pojištění povodní již v základním balíčku

Produkt Allianz MůjDomov je dostupný ve 3 variantách (Komfort, Extra, Max). Pochválit musíme přehledně sepsané pojistné podmínky. V žádné části není složité se orientovat, a to ani pokud se ve světě pojistek příliš nepohybujete.

Allianz vám vždy pojistí 12 nejzávažnějších událostí včetně povodní, které mnozí konkurenti nabízejí pouze za příplatek. Například krádež však najdete zahrnutou až v nejvyšším balíčku MůjDomov Maxi. Co hodnotíme kladně, to je možnost si za rozumnou cenu připojistit například i bazén.

Zaujala nás také sleva, kterou získáte s životním pojištěním a pojištěním auta u této společnosti. Základní asistenční služba je dostupná 24/7. Případnou škodu pak nahlásíte online nebo telefonicky. Pobočky Allianz jsou strategicky rozmístěné po celé republice

Produkt3 balíčky (Komfort, Extra, Max)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Časová (elektrospotřebiče, sportovní potřeby)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno

VÝHODY

NEVÝHODY

Ideální pokud pojištění chcete uzavřít na pobočce

Pojištění domácnosti nechybí ani v portfoliu známé pojišťovny VZP. Bohužel ho zatím neuzavřete online, ale musíte zkontaktovat pracovníka společnosti. Vítanou zprávou je, že při sjednání na pobočkách získáte 50% slevu. Pojistné lze platit ročně, pololetně, čtvrtletně nebo měsíčně. Při roční frekvenci placení získáte 1 měsíc pojištění zdarma –⁠ a to se počítá.

Na výběr jsou 2 balíčky (Standard a Maxi). V prvním jmenovaném nechybí krádeže ani povodně. Ve vyšší variantě se přidává například pojištění vandalismu či aerodynamického třesku. VZP vám dává naprostou svobodu při volbě pojistných částek, limitů a spoluúčastí.

V ceně je asistence až do 8 000 Kč, technická pohotovostní služba je k dispozici až 3× ročně. Zákaznickou podporu kontaktujete přes telefon, e-mail nebo Facebook. Na Facebooku se většinou dočkáte rychlé reakce, přesto u tak velké společnosti zamrzí absence online chatu dostupného přímo na webu.

Produkt2 balíčky (Standard, Maxi)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Časová (elektrospotřebiče, sportovní potřeby)
Sjednání onlineNe
AsistenceAno do 8 000 Kč

VÝHODY

NEVÝHODY

Vysoká sleva při uzavření pojištění domácnosti online

Člen skupiny UNIQA Insurance Group vám nabídne pojištění domácnosti Domov IN ve 3 variantách (Mini, Klasik, Maxi). Balíček Mini je určený zejména pro nenáročné uživatele, nezahrnuje totiž například pojištění věcí ve sklepě, na balkoně či v garáži (v balíčku Klasik již obsažené).

Při sjednání pojištění Domov IN online získáte slevu ve výši 30 %. Dosáhnout můžete i na mnohé další zajímavé slevy, například pokud jste neměli škodu z domácnosti během posledních 10 let nebo si zvolíte roční frekvenci plateb pojistného.

Využít můžete asistenci včetně právních informací. Případné pojistné události pohodlně ohlásíte online, je to snadné a rychlé. Klientský servis po telefonu je dostupný od pondělí do pátku, poboček AXA ale především na jihu Čech není příliš.

Produkt3 balíčky (Mini, Klasik, Maxi)
Spoluúčast0 až 10 000 Kč
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Obvyklá (cennosti)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 8 000 Kč

VÝHODY

NEVÝHODY

V základním balíčku vám pojistí zahradní techniku a cennosti

Česká podnikatelská pojišťovna patří mezi klientsky nejoblíbenější pojišťovny. Zajistí vám pojištění domácnosti Domex+, kdy jsou v nabídce 3 balíčky (Mini, Opti, Max). Plusové body připisujeme za to, že už základní varianta je poměrně hodně nadupaná. Zahrnuje krádež a vandalismus i cennosti a zahradní techniku. Naopak povodně si musíte připojistit.

Při sjednání online na vás čeká sleva 25 %. Sami si vyberete, jaké limity vám nejvíc vyhovují. Asistenční služba je již zahrnutá v ceně pojištění Domex+, náklady na jednu událost mohou dosahovat 2 000 Kč.

Palec nahoru dáváme za hezky zpracovanou klientskou sekci. Pokud v něčem tápete, zamiřte do sekce s nejčastějšími dotazy. Ty jsou přehledně rozdělené podle témat, odpovědi jsou dostatečné. Vyplnit můžete také kontaktní formulář či si zachatovat s robotem Emilem. Poboček je po celé republice dostatek.

Produkt3 balíčky (Mini, Opti, Maxi)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 2 000 Kč na 1 událost

VÝHODY

NEVÝHODY

Pojištění domácnosti s celou řadou slev

U Kooperativy si můžete vybírat mezi 2 balíčky (Prima, Komfort). Krádež a povodně najdete zahrnuté již v základním pojištění. V balíčku Komfort se přidává například i výměna zámků nebo havárie rozvodů. Hodně zajímavé je, že územní platnost je rozšířena o sousední státy.

Pojištění domácnosti Kooperativa si sjednáte online. V případě roční frekvence placení se můžete těšit na 5 % slevu z ceny pojištění. Ještě něco ušetříte, pokud již u Kooperativy máte sjednané pojištění nemovitosti, u pojištění domácnosti budete mít spoluúčast ve výši 3 či 5 000 Kč, nebo se vám bude dařit vyhýbat se škodám (v takovém případě může být vaše sleva až 20 %).

Co se zákaznické podpory týče, na telefonní linku se dovoláte v pracovních dnech i o víkendu. Využít můžete také e-mail. Pokud dáváte přednost osobnímu kontaktu, po ČR najdete více jak 300 poboček.

Produkt2 balíčky (Prima, Komfort)
Spoluúčast0 až 5 000 Kč
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Obvyklá (cennosti), Časová (silně opotřebené věci)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 2 000 Kč

VÝHODY

NEVÝHODY

Skvělé pojištění domácnosti VIP pro náročné

Pojištění domácnosti MaxDomov vyřídíte u české společnosti Maxima. Dostupné je ve 3 variantách (Ideal, Excelence, VIP). Základní balíček je určený pro nenáročné uživatele, protože v něm není zahrnutá krádež ani povodně. Krádeže a vandalismus najdete až v balíčku MaxDomov Excelence, a to ještě s výrazným omezením. Nejlépe proto vychází balíček MaxDomov VIP, v němž jsou zahrnuté i povodně.

Pojištění lze sjednat online až se slevou 30 %. K další slevě se dostanete při ročním placení pojištění, dalších 5 % dolů získáte v případě sjednání si minimálně dvou základních pojištění najednou. Spoluúčast si s pojišťovnou vyřešíte individuálně, výjimku klasicky mají povodně se spoluúčastí ve výši 5 % z pojistného plnění.

S otázkami se můžete obrátit na klientskou podporu, dostupná je přes telefon a e-mail. Vznik pojistné události nahlásíte poštou nebo e-mailem, bohužel není k dispozici online formulář, který by celou operaci ještě urychlil.

Produkt3 balíčky (Ideal, Excelence, VIP)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Obvyklá (cennosti)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 2 000 Kč za 1 událost

VÝHODY

NEVÝHODY

Pojištění domácnosti s IT asistencí v ceně

Pojišťovna Slavia má ve své nabídce pojištění domácnosti Šťastný Domov. To je unikátní jednou věcí, kterou musíme zmínit hned na úvod naší recenze. V ceně pojištění je totiž zahrnutá IT asistence, kterou většina ostatních konkurentů nabízí jen za poplatek. Pozor však na to, že v základním pojištění domácnosti máte kromě IT asistence bezplatnou už jen asistenci po telefonu.

Pojištění domácnosti Šťastný Domov pohodlně sjednáte online. K dispozici jsou 3 balíčky (Základ, Jistota, Jubileum). V Základu chybí povodně i odcizení majetku, záplavy však máte možnost si připojistit. V balíčku Jistota již záplavy i krádeže máte zahrnuté, rozšiřují se i asistenční služby. Balíček Jubileum nadchne zahrádkáře, pojišťuje totiž i skleník.

Událost lze nahlásit online, přes telefon i e-mail. Infolinka je vám k dispozici od pondělí do pátku. Na Vysočině a v Olomouckém kraji chybí kamenná pobočka. Na druhou stranu se nám líbí kvalitní mobilní aplikace.

Produkt3 balíčky (Základ, Jistota, Jubileum)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Časová, Obecná
Sjednání onlineAno
AsistenceV základu telefonická a IT

VÝHODY

NEVÝHODY

Bleskurychlá kalkulace pojištění domácnosti bez složitého oceňování majetku

Pojištění domácnosti Bezpečný domov PLUS vyniká tím, jak rychle a snadno ho budete mít sjednané. Jde to online, pojistná částka je navržena paušálně podle m2. To znamená, že se nemusíte počítat s reálnou hodnotou majetku. Samozřejmě to přináší velkou úsporu času, také ale mohou vzniknout menší nepřesnosti, myslete na to.

K dispozici je 1 balíček, kdy základní i katastrofická rizika včetně povodní máte v ceně. Připojistit si můžete například bazény a vířivky. K pojištění Bezpečný domov PLUS bezplatně získáte pojištění odpovědnosti.

Co se klientského servisu týče, škodu můžete hlásit jen přes telefon. Na webu jsme nenašli nejčastější dotazy, což je škoda, protože to znamená, že se vždy musíte obrátit na podporu. Servis po telefonu je dostupný jen v týdnu, v pátek navíc se zkrácenou pracovní dobou.

Produkt1 balíček
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníNová (většina věcí), Časová (v nebytových prostorách)
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 2 500 Kč

VÝHODY

NEVÝHODY

Pojištění domácnosti srozumitelné i pro laika

Direct pojišťovna se pyšní oceněním druhá klientsky nejpřívětivější pojišťovna roku 2020. Jejich mottem je pojištění bez háčků a triků. I my chválíme přehlednost pojistných podmínek a dalších dokumentů, ve kterých se zorientuje skutečně každý bez výjimky.

V nabídce pojišťovny Direct najdete 2 balíčky (Standard, Maxi). Základní pojistné události zahrnují požár nebo vichřici, povodně a krádež si lze připojistit. V ceně pojištění domácnosti Direct je započítaná základní asistence. 2× ročně můžete také využít IT asistenci, 3× ročně si pak nechat poradit právníkem.

Nahlášení událostí vyřídíte v poklidu domova online. Vyzkoušeli jsme to a celá akce zabere jen 10 až 15 minut. Infolinka je v provozu od pondělí do pátku. Někomu by ale mohlo vadit, že poboček je poměrně málo.

Produkt2 balíčky (Standard, Maxi)
SpoluúčastIndividuálně
Ceny, v nichž se plníDle dohody
Sjednání onlineAno
AsistenceAno do 5 000 Kč + 2× ročně IT + 3× ročně právní

VÝHODY

NEVÝHODY

DEVĚT tipů, jak vybrat pojištění domácnosti

Tápete při výběru dobrého pojištění domácnosti a nevíte na co se dívat? Následující sekce vám tenhle problém věříme vyřeší.

1) Zvolte správný produkt 

Zorientujte se mezi pojištěním domácnosti, nemovitosti a odpovědnosti (viz naše vysvětlení v úvodu článku). Ujasněte si, co jaké pojištění zahrnuje, a vyberte to nejlépe odpovídající vašim potřebám. 


2) Dobře zvolte pojistnou částku

Pojistná částka musí odpovídat hodnotě majetku domácnosti. Pokud bude nižší, čeká vás tzv. podpojištění. V případě vzniku pojistné události vám následně hrozí, že od pojišťovny dostanete jen malou finanční náhradu.

Správně samozřejmě není ani přepojištění. Splátka pojistného v takovém případě bude zbytečně vysoká. Při čerpání náhrad vám přitom pojišťovna nevyplatí víc, než je reálná hodnota zničených věcí. Přeplácíte tedy zcela zbytečně. 


3) Ověřte si, s jakými cenami pojišťovna kalkuluje

Pojišťovny pro výpočet náhrad mohou používat několik typů cen. Pro vás je ideální, pokud budou počítat s tzv. novými cenami. V takovém případě vám společnost poskytne tolik peněz, kolik potřebujete na nákup nového nábytku.

Tzv. časová cena zohledňuje míru opotřebení. Pojišťovna podle tabulek stanoví hodnotu, jakou měl předmět bezprostředně před vznikem pojistné události. Danou částku vám následně vyplatí. Míra opotřebení se běžně uvažuje jen u věcí, jejichž cena před vznikem pojistné událostí činila méně než 50 % jejich nové ceny.

Poslední variantou je tzv. obecná cena. Jedná se o odhad, který vychází z aktuální situace na trhu. Pojišťovna tedy určí, za jakou částku se momentálně prodává předmět s podobnými parametry.


4) Ohlídejte si limity

Limity si stanovujete na základě nacenění vašeho domu a majetku, který v něm máte. Mohou být stanovené pevně nebo procentuálně v určité kategorii. Dílčí limity lze navyšovat. Pokud tedy doma máte například drahé vestavné spotřebiče, je vhodné odpovídající limit navýšit. 

Pozornost věnujte i tomu, že se škody v jednotlivých kategoriích v průběhu roku sčítají. Někdy proto může být lepší nastavit vyšší limit tak, aby byl dostatečný i v případě opakovaného plnění pojistné události.


5) Zjistěte výši spoluúčasti

Ne vždy vám pojišťovna uhradí celou částku. Setkat se totiž můžete se spoluúčastí. Za vyšší pojistné případně máte možnost sjednat si nulovou spoluúčast – v takovém případě se na náhradě vzniklých nákladů podílet nebudete. Výjimku většinou mají povodně, u kterých je určitá spoluúčast nastavená vždy.


6) Pozor na výluky a špatně nastavená rizika

Základní pojištění domácnosti běžně kryje škody způsobené požárem, výbuchem, vichřicí, havárií vodovodu, vloupáním a vandalismem. Pozornost věnujte tomu, že například škody z povodní mnohdy vyžadují speciální připojištění. Pořádně si proto prostudujte výluky uvedené v pojistných podmínkách.


7) Důkladně čtěte

Návrh smlouvy si pořádně pročtěte. A to klidně i několikrát. Ideální je, když budete skutečně pečliví, a ve všeobecných pojistných podmínkách nevynecháte ani výklad pojmů. 


8) Vyzkoušejte dostupnost klientského servisu

Prověřte dostupnost a kvalitu zákaznické podpory. Již standardem je dnes servis dostupný po telefonu a e-mailu. Příjemným bonusem je možnost spojit se s pojišťovnou přes online chat či sociální sítě. 

Pojišťovny nabízejí také asistenční službu, kterou využijete například při zabouchnutí dveří. Ověřte si, v jakém rozsahu je asistenční služba dostupná. Vědět byste měli také to, jakou formou se na asistenta můžete obrátit.


9) Ověřte si, jaké máte možnosti při hlášení události

Raději si předem zjistěte, jak pojistnou událost budete pojišťovně hlásit. Každý preferuje jinou možnost, pohlídejte si proto, ať má společnost tu vaši v nabídce. Aktuálně je oblíbenou variantou hlášení škod online, případně pomocí aplikace.


10) Postarejte se o dostatečné zabezpečení domácnosti 

I když budete mít pojištěnou domácnost, nezapomínejte na její zabezpečení. Součástí pojistky je totiž sice krytí škod způsobených vloupáním, pojišťovna však vždy posuzuje, jak byl váš byt či dům chráněn proti zlodějům. Pokud zjistí, že nedostatečně, vyplatí vám jen nízkou částku. V tom horším váš požadavek dokonce zcela zamítne. 

Myslete také na to, že zabezpečení domácnosti musí odpovídat hodnotě vybavení. Jinými slovy – čím vyšší jsou limity plnění, tím lepší musí zabezpečení být. Jako příklad si uvedeme starožitnosti nebo drahé obrazy. Pokud je chcete pojistit, čeká vás investice do bezpečnostních dveří, případně i do elektronického alarmu. Nahlédněte do pojistných podmínek vámi vybrané pojišťovny, kde najdete podrobnosti.

Často kladené otázky

V následující sekci poodhalíme ty nejčastější otázky na téma pojištění domácnosti.

Pojištění domácnosti kryje veškeré vybavení domu či bytu, také ale garáže, balkonu či zahradního domku.

Ideálně sečtením hodnoty veškerého vybavení, jaké v domácnosti máte. Je to zdlouhavé, ale když nic neopomenete, dostanete se ke zcela odpovídající částce. Jednodušším, ale také více nepřesným způsobem je odhad částky podle velikosti plochy domácnosti. Každý m2 byste měli násobit koeficientem pro úroveň vybavení (4 000 až 10 000 Kč, konkrétní číslo volte dle vašeho vybavení). Například mám byt o velikosti 50 m2 a v něm poměrně drahé spotřebiče. Plochu bytu (50 m2) proto budu násobit 8 000 Kč.

Výše pojistného je zcela individuální. Klasicky ji ovlivňuje několik faktorů, mezi ty nejobvyklejší patří: pojistná částka, lokalita, výše spoluúčasti, zvolená rizika a zabezpečení domácnosti. Konkrétní metodiky výpočtu pojistného se u jednotlivých společností mohou lehce odlišovat.

Pokud máte pronajatý byt, vyplatí se mít sjednané pojištění domácnosti. Majitel bytu by měl mít pojištění odpovědnosti z vlastnictví nemovitosti.

Ne. Jeho sjednání je zcela dobrovolné. Nedoporučujeme vám však spoléhat se pouze na štěstí a to, že zrovna vám se živelné katastrofy a loupeže budou celý život vyhýbat.

Většinou platí, že po dobu stěhování jsou ve stejném rozsahu pojištěním chráněny oba byty. Po uplynutí 30 dnů pojištění obou bytů zaniká. Konkrétní podmínky si ověřte u své pojišťovny. Ostatně stejně platí, že datum stěhování musíte nejpozději do 15 dnů před jeho zahájením pojišťovně nahlásit.

Instruktážní videa

Napsat komentář