
TOP 18: Nejlepší e-shop řešení 2023 – recenze (pronájem eshopu)
- Aktualizováno: 4.1.2023
Jaká jsou nejlepší e-shopová řešení? Podle čeho je vybírat? A jaké bude vhodné pro začátečníky a jaké pro velké e-shopy?

Je vaším snem vlastní e-shop? Představíme vám všechny možnosti, jaké při jeho založení máte. Dobrou zprávou je, že to jde i bez pokročilých znalostí programování. Pronajmout si totiž můžete hotové e-shop řešení. Abychom vám výběr pronájmu e-shopu ulehčili, jednotlivé nabídky jsme vyzkoušeli za vás. Neochudíme vás ani o recenze nejoblíbenějších e-shop řešení zdarma.
Průzkum trhu a vybírání těch nejdůležitějších střípků informací pro výběr produktu či služby: to je naše! Naši redaktoři tráví nad průzkumem článku desítky hodin a celá naše redakce se řídí naším redakčním kodexem.
- Webnode: recenze, zkušenosti a návod 2023
- Voyo – recenze a cena předplatného v roce 2023
- TOP 9: Nejlepší programy na tvorbu animací 2023 – recenze (zdarma i placené)
- TOP 8: Nejlepší aplikace na poznámky 2023 – online, iOS i Android
- TOP 7: Nejlepší streamovací služby 2023 – Netflix, Disney+…
- TOP 6: Nejlepší poskytovatelé internetu v ČR 2023 – srovnání
- TOP 6: Nejlepší internetová televize / IPTV 2023 – srovnání
- TOP 15: Nejlepší WYSIWYG webové editory 2023 – tvorba webu snadno
- TOP 13: Nejlepší grafické programy 2023 – recenze (zdarma i placené)
- TOP 11+: Nejlepší aplikace na investování 2023 – srovnání, recenze, jak vybrat
- TEST 10+ nejlepších VPN pro ČR 2023 – recenze, diskuze
- SROVNÁNÍ: 8+ nejlepších VPN zdarma – recenze, jak vybrat
- SROVNÁNÍ: 14 nejlepších webhostingů 2023 – recenze a testy
- NordVPN: recenze, diskuze a zkušenosti 2023
- Nejlepší webhosting zdarma 2023 – recenze, srovnání
- Nejlepší správce hesel 2023 – recenze (zdarma i placené]
- Nejlepší satelitní televize 2023 – recenze, srovnání
- Nejlepší registrátoři domén 2023: Kde koupit doménu?
- Nejlepší programy na úpravu fotek 2023 – recenze (zdarma i placené)
- Nejlepší internet v Praze 2023 – srovnání, ceny, recenze
- Nejlepší internet v Brně 2023 – srovnání, ceny, recenze
- Nejlepší Adobe programy 2023 – srovnání, recenze a klíčové vlastnosti
- Nejlepší 3D programy na modelování (CAD) 2023 – zdarma i placené
- Disney+ v ČR – recenze a cena předplatného 2023
- CyberGhost – recenze, diskuze a zkušenosti 2023
- 7 nejlepších fakturačních nástrojů v roce 2023 (faktury online) – srovnání, diskuze, cena
- 5 tipů, kde sledovat seriály online v roce 2023 (zdarma i placené)
- 5 tipů, kde sledovat filmy online v roce 2023 (zdarma i placené)
- 4 způsoby, jak získat Adobe Photoshop zdarma (legálně v roce 2023)
- 3 způsoby, jak získat Adobe Premiere Pro zdarma a legálně v roce 2023
- 3 způsoby, jak získat Adobe Illustrator zdarma a legálně v roce 2023
- 20+ Nejlepší programy na střih videa 2023 – recenze (zdarma i placené)
- 13 nejlepších aplikací na vydělávání peněz 2023
Začínáte řešit založení vlastního internetového obchodu? Základem je vědět, že existuje několik typů řešení e-shopů:
- internetový obchod na míru
- open source (volně dostupné řešení)
- pronájem e-shopu (tzv. krabicové řešení)
Nejlepší eshop platformy / pronájmy eshopu
Chcete si pronajmout již hotové e-shop řešení a internetový obchod bez námahy obsluhovat přímo z vašeho obýváku? Zásadní je výběr kvalitního dodavatele. Vyznat se v široké nabídce ale nemusí být úplná hračka. Z toho důvodu jsme pro vás připravili recenze nejoblíbenějších krabicových řešení.
E-shop s nespočtem funkcí
Ostravskému projektu UpGates nechybí žádná důležitá funkcionalita. Vybírat můžete ze 4 tarifů a skvělé je, že všechny obsahují všech 163 funkcí. Liší se pouze počtem produktů, podporou jazykových mutací a velikostí dostupného prostoru.
Spuštění e-shopu je otázkou pár minut. Práce s exportem a importem dat a produktů je velice intuitivní i pro začátečníka. Výborně funguje propojení s externími službami včetně dopravy, marketingu nebo financí. Nemusíte stahovat žádné pluginy, napojení na Facebook, Google Analytics nebo systém EET je bleskové.
V modulu UpGates Designer je předpřipraveno 108 grafických návrhů. Jeden si stačí vybrat a v pokročilém grafickém editoru pak přizpůsobit svým požadavkům. Pokud toužíte po zcela unikátním designu, UpGates vás propojí s ověřeným grafikem.
Velkou výhodou je kvalitní česká podpora. Nemusíte se prokousávat materiály v angličtině, nápověda i obsahově nabušený blog jsou dostupné kompletně v českém jazyce. Poradit se pak můžete na Facebooku, případně vyplnit kontaktní formulář.
Varianty | Bronze, Silver, Gold, Platinum |
Cena | 450 Kč až 3250 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Kontaktní formulář |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Jednoduchá administrace
- Důležité funkce ve všech variantách
- Pohodlná práce s exportem a importem dat
- V češtině
NEVÝHODY
- Podpora po telefonu jen ve výjimečných situacích
Jednoduchý e-shop za nízkou cenu
Eshop-rychle je řešení internetového obchodu z Česka, konkrétně z Českých Budějovic. Společnost je známá svým důrazem na uživatelskou přívětivost a svou nabídku stále vylepšuje.
K dispozici jsou 2 varianty řešení e-shopu. Od sebe se liší například prostorem na disku: u levnějšího balíčku máte 5 GB, u vyšší neomezené místo. U obou variant je samozřejmostí možnost vlastní domény, napojení na reklamní nástroje nebo podpora EET. Pronájem můžete hradit po měsíci, případně zvolit půlroční, roční či dvouletou platbu s určitým počtem měsíců zdarma.
Administrace systému Eshop-rychle je rychlá a jednoduchá, poradí si s ní i běžný uživatel PC. Stačí vyplnit přednastavené boxy. Vybírat můžete z několika jednotek propracovaných grafických šablon, což však pro někoho může být trochu málo.
Sekce s častými dotazy je přehledně zpracovaná. Nápověda k e-shopu je opravdu hodně vyčerpávající. Nemusíte se bát, že byste v ní něco nenašli. Snad jen pokud neradi čtete, víc byste ocenili nápovědu formou videí. Na technickou podporu se případně můžete obrátit prostřednictvím telefonu, e-mailu či kontaktního formuláře.
Varianty | Startup, Business |
Cena | 490 Kč až 990 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Telefon Po až Pá, E-mail, Kontaktní formulář |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 15 dní zdarma |
VÝHODY
- Nízká cena
- Možnost získat určitý počet měsíců zdarma
- Velmi jednoduché nastavení
- Automatická záloha dat
- V češtině
NEVÝHODY
- Menší počet šablon
Přehledný e-shop od největšího hráče v Česku
Shoptet je už několik let jedničkou na českém trhu v oblasti pronájmu e-shopových řešení. Oceňujeme jednoduchý postup při zakládání internetového obchodu. Zprovoznění zabere pár sekund, i následné ovládání je intuitivní.
Vybírat můžete hned z 5 variant tarifů, mezi nimiž nechybí ani e-shop zdarma. Ten je ale určený pouze pro mikro podnikatele, prostor totiž budete mít pouze pro 10 produktů a 1 uživatele. Už v basic verzi můžete nahrát 100 produktů, v nejvyšší pak až 50 tisíc. Všechny varianty jsou připravené na EET a GDPR.
Co se placení týče, zvolit můžete měsíční, roční s 4% slevou nebo platbu na dva roky s 10% slevou. Shoptet nabízí jen menší počet šablon, ty jsou ale moderní a responzivní. Využít můžete unikátní službu, kdy můžete provozovat jak internetový obchod, tak spravovat kamennou prodejnu.
Co se podpory týče, ta je naprosto skvostná. Sekce s nejčastějšími otázkami je hodně široká, odpovědi dostatečné. Nechybí ani podrobná nápověda. Zajímavostí je Shoptet univerzita, vzdělávací projekt přístupný v administraci e-shopu. Skvělá je také podpora po telefonu, vše vám vysvětlí i jako úplnému začátečníkovi.
Varianty | Free, Basic, Business, Profi, Enterprise |
Cena | Zdarma až 3 970 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Pá, E-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Lze získat slevu dle frekvence plateb
- Základní e-shop zdarma
- Vlastní pokladní software pro EET
- V češtině
NEVÝHODY
- Omezené možnosti při úpravě šablon
Maximálně jednoduché založení e-shopu
Webnode je známý především jako online nástroj pro tvorbu webových stránek. Možnost vytvořit si vlastní e-shop je dostupná v balíčku Standard, Profi a Business. Varianty se od sebe liší například prostorem na serveru, u levnější budete mít 3 GB, u vyšší pak 7 GB a u nejvyšší 15 GB. Ani jedno číslo není extra vysoké a obsáhlým e-shopům nemusí stačit. Pozornost věnujte také tomu, že měření konverzí a export do srovnávačů cen naleznete až od varianty Profi.
Webnode obecně nenabízí tolik funkcí jako některá konkurenční řešení. Na druhou stranu je skutečně maximálně jednoduchý. Nejste ani trochu technický typ? Tady to rozhodně nevadí. Výhodou je také snadné přidávání produktů. Ve formátu csv je lze naimportovat hromadně. Všechny dostupné šablony jsou responzivní.
Web pro nás nebyl úplně přehledný, respektive někdy trvalo déle najít požadované informace. Nápověda je ale výborně zpracovaná a hodně podrobná. Oceňujeme velké množství fotek, nemusíte se tak prokousávat množstvím textu. Tleskáme také za Youtube kanál s videonávody. Podporu kontaktujete e-mailem, prémioví zákazníci také telefonicky.
Varianty | Standard, Profi, Business |
Cena | 299 Kč až 699 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | – |
VÝHODY
- Nízká cena
- Minimalistický e-shop
- Moderní a responzivní šablony
- V češtině
NEVÝHODY
- Nevhodný pro velký e-shop
Nejznámější služba pro vytváření e-shopů na světě
Kanadská společnost Shopify nabízí do detailu vymazlené e-shopové řešení. I proto jde o celosvětově nejznámější platformu pro pronájem e-shopů. Vybírat můžete ze 3 variant (Basic Shopify, Shopify, Advanced Shopify). Ve všech můžete nahrát ničím neomezený počet produktů.
Administrace e-shopu od Spotify je obecně hodně přehledná. Nastavení je intuitivní, a to i v případě, že budujete svůj úplně první internetový obchod. K dispozici budete mít množství šablon podle nejnovějších trendů. Ty si ve velké míře můžete přizpůsobit.
Nevýhodou je fakt, že se nejedná o české e-shopové řešení. V základu tedy nemáte napojení na české srovnávače zboží jako je Heureka. Naštěstí má Shopify kolem sebe poměrně silnou českou komunitu, na kterou se můžete obrátit s problémem. Na Shopify navíc aktuálně najdete centrum nápovědy v češtině.
Co se obecně podpory týče, ta je skvělá. Svůj dotaz můžete napsat do fóra (v angličtině), mrknout do již zmíněné nápovědy nebo se účastnit webinářů. Pokud rádi sledujete videa, nechybí video tutoriály, pokud vám nejvíc dá poslech, neschází ani podcasty.
Varianty | Basic Shopify, Shopify, Advanced Shopify |
Cena | 24 až 299 dolarů za měsíc (zhruba 546 Kč až 6 630 Kč) |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | |
Jazyk | Angličtina, částečně čeština |
Zkušební doba | 3 dny zdarma |
VÝHODY
- Globálně oblíbená platforma
- Neomezený počet produktů
- Moderní a responzivní šablony
- Skladový systém
- Velké množství návodů
NEVÝHODY
- Schází propojení na české systémy
- Z větší části v angličtině
Platíte jen za to, co skutečně využíváte
Česká platforma Atomer je jedinečná v tom, že si sami vyberete, za co přesně budete platit a co je pro vás zbytečné. Využít můžete předpřipravený balíček Atomer E-shop, jehož konfiguraci můžete měnit. Máte v něm zahrnutý i neomezený počet produktů a neomezený prostor na disku. Jeho cena je velmi nízká: 47 Kč za měsíc. Za další funkce, jaké si případně navolíte, se vám k základní částce budou přičítat koruny až desetikoruny (například 18 Kč za jazykové mutace nebo 14 Kč za reklamní bannery).
Nabízí se také varianta poskládání po jednotlivých atomech (modulech). Až některý z modulů nebudete potřebovat, můžete ho kdykoliv vypnout. U systému Atomer vás nečekají měsíční platby, funguje totiž na bázi kreditů. Ten si dobíjíte podle potřeby.
Spíše zklamáním pro nás byla podpora. Nejčastější otázky i manuál jsou sepsané pouze ve slovenštině. Technickou podporu kontaktujete přes speciální modul v administraci. Podle našich zkušeností se může stát, že si na odpověď počkáte.
Varianty | Atomer E-shop nebo Atomy (moduly) |
Cena | 47 Kč za měsíc + doplatky |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Zpráva přes administraci |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30denní testovací období zdarma |
VÝHODY
- Nízká cena za balíček
- Možnost poskládat si moduly na míru
- Neomezený počet produktů
- V češtině
NEVÝHODY
- S mnoha moduly se cena může vyšplhat
- Horší kvalita podpory
Netradiční prodejní formulář skvělý pro e-booky
Český SimpleShop sám sebe charakterizuje jako jednoduchý prodejní systém. Od ostatních krabicových řešení se poměrně výrazně odlišuje. Nejde totiž o klasický e-shop, ale spíše o jednoduchý způsob, jak do svých stránek implementovat možnost prodeje produktů. A to jakýchkoliv včetně e-booků, seminářů nebo vstupenek.
SimpleShop nabízí celou řadu vychytávek pro méně tradiční produkty zmíněné výše. Například u e-booků využijete zabezpečení proti kopírování, u vydaných vstupenek pak snadnou kontrolu platnosti. SimpleShop umí i správu většího počtu přihlášek nebo platby přes platební bránu.
Cena není pevně daná, za SimpleShop zaplatíte 5 % z obratu, maximálně však 1 700 Kč za měsíc. Chválíme sekci s nápovědou, která je plná přehledných obrázků. U složitějších operací najdete také videonávody.
Varianty | SimpleShop formulář |
Cena | 5 % z obratu |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Pá |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | Platíte až když prodáváte |
VÝHODY
- Možnost vkládání do existujících stránek
- Snadná administrace
- Některé ne úplně tradiční funkce
- Platba dle reálných výdělků
- V češtině
NEVÝHODY
- Nejde o klasický e-shop s katalogem produktů
E-shop s velkým výběrem platebních metod
ByznysWeb nabízí 4 varianty e-shopového řešení na pronájem (Mini, Start-Up, Byznys, Premium). Ve všech je zajištěná podpora srovnávačů zboží, SSL certifikát i automatické denní zálohy. V nejlevnější variantě máte pouze 100 produktů a jenom 1 GB diskový prostor. Většina uživatelů proto bude muset sáhnout po balíčku Byznys s nástroji na zvýšení obratu.
Pozor dejte na to, že za vlastní doménu musíte platit vždy, v ceně je pouze u drahé varianty Premium. ByznysWeb funguje jako předplatný systém, který si předplatíte na 1 nebo 12 měsíců dopředu. V případě roční platby získáte slevu ve výši 5 %.
Administrace je intuitivní a logicky poskládaná. Čím ByznysWeb vyniká, to je šíře napojení na různé platební brány. Užitečné informace o funkcích redakčního systému FLOX i rady z dalších oblastí najdete v nápovědě. Zajímavým prvkem je kniha přání, kde se sami můžete zasadit o to, jaké funkce u ByznysWebu přibudou.
Varianty | Mini, Start-Up, Byznys, Premium |
Cena | 466 až 3 031 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Zpráva |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Sleva u ročních plateb
- Intuitivní nastavení
- Velké množství platebních metod
- Kniha přání
NEVÝHODY
- Absence některých funkcí
Neomezený počet e-shopů, jednotná administrace
Cílem ExitShopu je umožnit vám, abyste mohli podnikat naplno. Je dílem dvou nadšenců do online podnikání, kteří si za poměrně krátkou dobu stihli vydobýt čestné místo na trhu. Svůj produkt představují jako neomezený e-shopový systém s jednotnou administrací. Právě komplexnost je jednou z největších předností tohoto řešení.
Šablon sice není tolik, všechny jsou ale responzivní. Pokud nejste programováním nepolíbení, máte možnost si je upravit pomocí CSS. Palec nahoru dáváme za možnost napojení na e-shopy z jiných služeb. ExitShop také podporuje celou řadu platebních bran.
Co se ceny týče, platit můžete buď procentem z obratu, nebo fixním nájmem, případně kombinací obou. S dodavatelem je možné se domluvit individuálně, vyjdou vám vstříc. Řadu praktických tipů najdete v nápovědě či ve videích na Youtube. Zajímavostí jsou deníky obou zakladatelů.
Varianty | Dle individuální domluvy |
Cena | Procenta z obratu nebo nájem nebo kombinace |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Telefon, zpráva |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Jednotná administrace
- Neomezený počet e-shopů
- Platba procenty z obratu či fixní nájem
- Zajímavý blog
NEVÝHODY
- Méně přehledný web
Důraz na maximální jednoduchost
Pokud zvolíte MioWeb, těšit se můžete na jednoduchou registraci i následné uvedení e-shopu do provozu. Uživatelské rozhraní je totiž upravené do intuitivního editoru, ve kterém se rychle zorientuje i naprostý začátečník. Pokud naopak rozumíte programování, oceníte možnost editace pokročilejších funkcí.
V čem je MioWeb poměrně specifický, to je nabídka pouze jednoho tarifu. Nemusíte tedy trávit čas přemýšlením, který z nabízených balíčků je pro vás ten nejvhodnější. Na druhou stranu tak nemáte možnost ovlivnit, k jakým funkcím přesně budete mít přístup. Může se tak stát, že nabízený tarif pro vás bude zbytečně široký a budete platit za něco, co vlastně nepotřebujete.
Cena je 2 000 Kč za měsíc, každý další web pak získáte s 50% slevou. Případná obnova webu ze zálohy vyjde na 1 000 Kč, zásah servisního technika pak stojí 1 000 Kč za hodinu. Nápovědu najdete v přehledně rozčleněné sekci s nejčastějšími dotazy, skvělé jsou také vzdělávací materiály a kurzy.
Varianty | MioWeb |
Cena | 2 000 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Telefon Po až Pá, e-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní garance vrácení peněz |
VÝHODY
- V ceně doména a kvalitní hosting
- Intuitivní editor
- Sleva u dalších webů
- V češtině
NEVÝHODY
- Pouze jeden tarif s vyšší cenovkou
Na výběr velké množství šablon
Wix pravděpodobně budete znát především jako populární editor webových stránek. Postavit si tu ale také můžete svůj vlastní e-shop. V oblasti podnikání a e-commerce jsou v nabídce 3 balíčky (Business Basic, Business Unlimited, Business VIP). Ať už zvolíte jakýkoliv, v ceně budete mít neomezený počet produktů. Dostatečně velký je také úložný prostor, například u nejlevnější verze je to 20 GB.
K dispozici vám bude více než 800 moderních šablon. Stránky s produkty i košík si můžete přizpůsobit na míru. U variant Unlimited a VIP máte zajištěné platby ve více jak 40 měnách, nabídku svého e-shopu případně můžete rozšířit pomocí platformy pro dropshipping Modalyst.
Samozřejmostí je našlapaná podpora. Tedy za předpokladu, že umíte anglicky. Podrobná nápověda je totiž zatím dostupná pouze v anglickém jazyce. I v češtině ale můžete najít několik užitečných článků s tipy.
Varianty | Business Basic, Business Unlimited, Business VIP |
Cena | 20 až 44 Eur za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Zpráva |
Jazyk | Angličtina / Čeština |
Zkušební doba | 14 dní |
VÝHODY
- Celosvětově známá platforma
- Rychlé vytvoření e-shopu
- Neomezený počet produktů
- Velký úložný prostor
NEVÝHODY
- Neobejdete se bez angličtiny
K ruce je pohotová a příjemná podpora
Český FastCentrik od NetDirect dlouhodobě patří mezi řešení s nejlepším poměrem mezi cenou a výkonem. Vybrat si u nich můžete ze 4 variant (Mini, Start, Basic a Plus). U všech najdete téměř kompletní výčet funkcí, jaké FastCentrik nabízí, a v jejich ceně máte Sklik i Google kredit na reklamu.
V nejnižší variantě Mini je zahrnutý datový prostor pouze 1 GB, nahrát smíte 50 produktů. Pokud tedy plánujete e-shop většího rozsahu, budete muset sáhnout po dražším řešení. Pozornost věnujte také tomu, že importy a exporty XML jsou obsažené pouze ve verzi Plus, u nižších variant jsou pak možné za příplatek. Stejné je to i s několika dalšími službami. Šablon je 18, všechny jsou responzivní.
Poplatek za pronájem e-shopu můžete hradit měsíčně, ročně se slevou 15 % nebo po 2 letech se slevou 20 %. Oceňujeme garanci vrácení peněz po 3 měsíce. Pochválit musíme také snadné napojení na aplikace třetích stran a příjemnou podporu po telefonu.
Varianty | Mini, Start, Basic, Plus |
Cena | 430 až 2 460 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Ne, E-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Lze získat slevu dle frekvence plateb
- Garance vrácení peněz
- Přehledná administrace
- Podpora po telefonu 7 dní v týdnu
- V češtině
NEVÝHODY
- Menší počet šablon s omezením úprav
Platba za e-shop s takovou frekvencí, jaká vám nejlépe vyhovuje
Česká platforma Webareal pro vytváření e-shopů už má za sebou několik let zkušeností. Nabízí vám 4 varianty, přičemž omezený počet produktů máte pouze u té nejlevnější z nich. Ve všech ostatních jich nahrajete libovolné množství. Ve variantách Profi a Exclusive máte také neomezený prostor na disku. Vypíchneme ještě funkci uchování zboží v košíku zákazníka po 3 dny, v nejvyšší verzi pak až po 14 dní.
Co se frekvence plateb týče, máte nejvíc možností ze všech na trhu. Pronájem e-shopu lze platit měsíčně, také ale na několik let (max. je platba za 5 let). Samozřejmě platí, že s delší frekvencí můžete dosáhnout na zajímavé slevy.
Webareal nabízí 9 jazykových mutací a 26 šablon. Pozor si dejte na to, že v levném balíčku Start nebudete mít přístup úplně ke všem šablonám. Projít si můžete online e-shop kurz nebo kontaktovat podporu na telefonu.
Varianty | Start, Standard, Profi, Exclusive |
Cena | 349 až 899 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Pá, E-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 15 dní zdarma |
VÝHODY
- Lze získat slevu dle frekvence plateb
- Frekvence placení na míru
- Neomezený počet produktů
- Pěkný e-shopový kurz
- V češtině
NEVÝHODY
- Menší počet šablon s omezením úprav
Základní e-shop postavíte zdarma
Mozello možná budete znát jako editor webových stránek, u této společnosti si ale můžete vytvořit i e-shop. Na výběr jsou 3 varianty, přičemž ta základní je dostupná zdarma. Pozor však dejte na to, že u ní nebudete mít vlastní doménu, nahrát můžete max. 5 produktů a zcela chybí marketingové funkce. Tato možnost je tak vhodná pro mini internetový obchod, případně do úplného začátku na zkoušku.
Pokud chcete postavit plnohodnotný e-shop, stojí uvažovat nad variantou Premium Plus. U té totiž máte neomezený počet produktů. Platby navíc nemusíte přijímat pouze pouze přes Paypal, v hotovosti nebo převodem jako u dvou nižších variant, ale máte mnohem víc možností.
Mozello klade důraz na absolutní jednoduchost a čistotu. Administrace je proto maximálně přehledná. Podpora bohužel lehce pokulhává – na webu sice najdete časté otázky a odpovědi, schází ale podrobnější nápověda a průvodce. V angličtině je případně dostupný blog.
Varianty | Free, Premium, Premium Plus |
Cena | Zdarma až 399 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | – |
VÝHODY
- Free verze zdarma
- Responzivní a moderní šablony
- Intuitivní administrace
- V češtině
NEVÝHODY
- Chybí podrobný průvodce a další materiály
Nejlepší e-shop řešení zdarma (open source)
Před pronájmem e-shopu upřednostňujete open source řešení? Přečtěte si recenze těch nejoblíbenějších e-shop řešení dostupných zdarma.
Jeden z nejpřehlednějších open source i pro začátečníky
OpenCart je oblíbený zahraniční systém pro správu e-shopů. Protože se jedná o open source, stáhnete a nainstalujete jej zcela zdarma. Vedle oficiálních anglických stránek existuje také český web opencart.cz zaměřený právě na tuto e-shopovou platformu. Najdete tam také aktuální verzi OpenCart již přednastavenou pro český trh.
Administrace je poměrně intuitivní. Vybírat můžete z více než 2 000 vzhledů. Některé jsou zdarma, jiné placené. Ne všechny jsou responzivní, výběr je proto vhodné nepodcenit. Nahrát můžete neomezený počet produktů. Za co hodně tleskáme, to jsou nízké nároky na výkon webhostingu.
S otázkou se můžete obrátit na české fórum nebo si přečíst návod pro začátečníky v češtině. Pokud by vám to bylo málo, kontaktovat můžete anglického poradce OpenCart.
VÝHODY
- Zdarma
- Neomezený počet produktů
- Nízké nároky na hosting
- Přehledná administrace
- Verze v češtině
NEVÝHODY
- Menší množství bezplatných šablon a doplňků
- Více materiálů v angličtině
Velice schopné open source řešení
PrestaShop je celosvětově hojně používané open source řešení pro e-shopy, popularitu získává také u nás v Česku. Velkou výhodou je web prestacesky.cz, kde najdete českou lokalizaci i spoustu užitečných materiálů. Dokoupit si také můžete řadu přizpůsobených doplňků, například modul GDPR, komplexní XML export pro srovnávače nebo doplněk pro propojení s účetním systémem Pohoda.
Pokud nejste oborem nepolíbení, s PrestaShopem můžete kouzlit. Pro začátečníka ale systém bude méně přehledný než například OpenCart. Upozornit musíme také na to, že některé šablony a doplňky jsou sice zdarma, za většinu těch kvalitnějších si ale budete muset zaplatit.
Pokud budete potřebovat podporu, na českém webu najdete základního průvodce i různé tipy. Můžete se také domluvit s odborníkem na PrestaShop, který vám za určitý poplatek poskytne pomoc. Další materiály jsou dostupné v angličtině, technická podpora je za příplatek.
VÝHODY
- Zdarma
- Neomezený počet produktů
- Řada funkcí již v základu
- Možnosti pokročilé editace
- Verze v češtině
NEVÝHODY
- Náročnější tvorba a správa e-shopu
Velice oblíbené open source řešení pro WordPress
Ptáte se, jaké je pravděpodobně nejpopulárnější open source řešení na světě? Odpověď je jasná: WooCommerce. Jedná se o bezplatný plugin pro WordPress. Jednoduše jej tak integrujete s jakýmkoliv webem postaveným na WordPressu a můžete začít prodávat.
Instalace je obecně hodně jednoduchá, při další správě už se ale hodí odbornější znalosti. Díky obecné oblibě WordPressu obvykle není těžké najít programátora, který vám s tvorbou a správou e-shopu pomůže. E-shop pak můžete spravovat odkudkoliv přes dobře fungující mobilní aplikaci WooCommerce.
K dispozici vám bude množství bezplatných i placených šablon a rozšíření. Užitečný je plugin WooCommerce čeština, který vám do českého jazyka přeloží různá rozšíření. Samozřejmostí je také propojení se sociálními sítěmi a marketingovými nástroji.
Výhodou WooCommerce je také široká komunita. Najít můžete velké množství užitečných článků v češtině i angličtině. Technickou podporu lze kontaktovat prostřednictvím formuláře.
VÝHODY
- Zdarma
- Jednoduchá instalace
- Neomezený počet produktů
- Mnoho odborníků na WordPress
- Částečně v češtině
NEVÝHODY
- Pro začátečníky obvykle příliš složité
Open source s velkým množstvím pluginů
Open source platforma Magento, která nyní funguje jako Adobe Commerce, svými možnostmi nadchne především vývojáře. Stejně jako u většiny ostatních open source řešení, ani u Magenty začátečník plně nevyužije všechen potencionál. Editace pro něj navíc může být příliš složitá a nepřehledná.
K dispozici je rozsáhlá škála nástrojů a doplňků, samozřejmostí je rovněž možnost upravovat zdrojový kód. Funkce e-shopu můžete opravdu hodně rozšířit, s tím se však zároveň vážou poměrně vysoké požadavky na parametry serveru.
Česká komunita kolem Magenty sice existuje, zatím ale není tak početná jako ve světě. I u nás ale najdete jedince specializující se na tuto platformu. Pokud umíte anglicky, v tomto jazyce pro vás nebude problém najít potřebné materiály a rady.
VÝHODY
- Zdarma
- Neomezený počet produktů
- Velmi rozmanité funkce
- Částečně v češtině
NEVÝHODY
- Vyšší nároky na webhosting
- Menší česká komunita
TŘI způsoby, jak založit vlastní e-shop
Při zakládání e-shopu máte 3 možnosti. Všechny mají své výhody i nevýhody. Pokud zvolíte jednu a zjistíte, že vám vlastně nevyhovuje, i taková situace se dá řešit. Přechod z jednoho způsobu na druhý ale mnohdy znamená výdaje navíc. Ideální proto je, když se vám nejlepší variantu povede vybrat hned napoprvé.
Pronájem e-shopu (tzv. krabicové řešení)
První možnost je pronájem již hotového e-shop řešení. Poskytovateli tak budete platit poplatek za využívání systému, správu e-shopu ale budete mít ve svých rukou.
Krabicové řešení má své jasné výhody:
- E-shop můžete začít využívat v podstatě ihned. Žádné čekání nebo zádrhele.
- Nemusíte být programátor ani grafik, přesto dokážete vytvořit funkční e-shop. Poradíte si i s následnou editací.
- Vybírat můžete z přednastavených šablon a designů.
- Systém se pravidelně aktualizuje, nepřijdete tak o nové funkce.
- S problémem se můžete obrátit na technickou podporu.
Pochopitelně tu jsou i nevýhody:
- Krabicové e-shopy si jsou podobné. Může tak být náročnější odlišit se od konkurence.
- Máte omezené možnosti nastavení. Mnohdy tedy musíte dělat kompromisy a vzdát se specifických požadavků.
- Za nadstandardní funkce budete doplácet. Celková cena pak může být poměrně vysoká.
Uzavřené řešení na míru
Druhou možností je domluva s firmou, která vám internetový obchod vytvoří na míru. Po této možnosti byste měli sáhnout v případě, kdy máte individuální požadavky na funkce nebo budete nabízet stovky tisíc produktů. Drobným e-shopům se tato možnost obvykle příliš nevyplatí.
Proč byste si měli nechat e-shop vytvořit na míru?
- Budete mít e-shop přesně podle svých představ. Ať už sníte o čemkoliv, šikovný programátor vám to vytvoří.
- Odlišíte se od konkurence, která dost možná staví na obecném řešení.
- V případě problémů máte po ruce programátora, na kterého se můžete obrátit.
- Lépe zareagujete na velký růst či expanzi do zahraničí.
E-shop na míru má samozřejmě také své stinné stránky:
- Největším negativem je vysoká cena. Ta se často pohybuje v řádech statisíců korun, může se ale šplhat až k několika milionům.
- Pokud zvolíte špatného programátora, svého vysněného e-shopu se nedočkáte. Jeho chyby navíc bude muset napravovat někdo jiný a ten stojí další peníze.
- E-shop řešení na míru není hotové hned. Záleží samozřejmě na vytíženosti dodavatele, běžně ale platí, že na hotový e-shop si počkáte.
- Když něco nebude fungovat, programátor na vás nemusí mít hned čas.
Open source řešení
E-shop si můžete vybudovat i sami bez placení poplatků. Jak to funguje? Tým vývojářů vytvořil jádro e-shopu a zdrojový kód následně poskytl k šíření zdarma. Vy si tedy stáhnete kompletní zdrojové kódy e-shopového řešení, vyberete grafickou šablonu a poměrně rychle můžete obchod spustit.
Jaké má výhody?
- Internetový obchod si vytvoříte sami. Nemusíte se spoléhat a čekat na nikoho jiného.
- Open source je dostupný všem a zdarma.
- S dotazy se můžete obrátit na širokou uživatelskou komunitu.
Také open source e-shop má své nevýhody:
- Stavění e-shopu musíte věnovat čas. Možná hodně času. Na složitější úkony můžete potřebovat programátora, grafika nebo UX designéra.
- Rozjet e-shop nestačí. I poté se sami musíte starat o aktualizace.
- Open source může kdokoliv libovolně upravit, bývá proto častým cílem útoků hackerů.
- Řešení mnohdy bývá hodně komplexní a může obsahovat funkce, jaké ani nepotřebujete. To e-shop může nepříjemně zpomalovat.
- Systém vám nemusí plně vyhovovat. Následně musíte řešit napojení na platební bránu, zvyšování výkonu a další úpravy. To obvykle stojí peníze.
DEVĚT tipů, jak vybrat dobré e-shop řešení
Abychom vám ještě víc ulehčili výběr toho pravého e-shop řešení, poradíme vám, podle čeho se orientovat a na co klást důraz.
1) Začněte u sebe
Výběr dobrého e-shop řešení začněte zamyšlením nad tím, jak moc se e-shopu chcete a můžete věnovat. Patříte mezi technické typy a chcete vidět do kódu? Pak pro vás nejspíš nebude vhodné krabicové řešení, zato open source řešení si zamilujete. Nebo se e-shopem nechcete příliš zaobírat? Pak vás zaujme pronájem e-shopu, případně e-shop řešení na míru.
2) Promyslete si, co vyžadujete
Ujasněte si své představy. E-shop teprve rozjíždíte a chcete si to především vyzkoušet? Pak pravděpodobně nebude tou správnou volbou investice do internetového obchodu na míru. Mnohem lepší bude výběr krabicového e-shop řešení. Zcela jiná situace bude u zavedeného e-shopu se stovkami produktů, který plánuje expandovat na zahraniční trh.
3) Výběr přizpůsobte časovému presu
Rozhodujícím faktorem při výběru e-shop řešení se pro vás může stát také otázka času. Chcete internetový obchod spustit co nejdříve? Nebo vám nevadí si počkat? V úvahu berte to, že při pronájmu e-shopu můžete s plněním produktů začít v podstatě ihned, na e-shop na míru si počkáte několik měsíců. Střední cestou je open source, kde se časová náročnost odvíjí od složitosti e-shopu a toho, jestli plánujete spolupracovat s programátorem apod.
4) Zaměřte se na funkce e-shopu
Každé kvalitní krabicové řešení by mělo nabízet základní funkce jako správu kategorií a produktů, nahrávání produktových fotografií, správu objednávek či statistiky návštěvnosti. Ohlídejte si také možnosti propojení s marketingovými nástroji, účetními systémy nebo platebními bránami. Vývoj a aktualizace máte většinou zahrnuté v ceně pronájmu e-shopu.
5) Kvalitní e-shop by měl být responzivní
Nevíte, co si představit pod responzivním webem? Obsah internetového obchodu se automaticky přizpůsobí velikosti obrazovky zařízení, na kterém si váš e-shop zákazník zrovna prohlíží. Nemusí tedy nic zvětšovat nebo luštit v nepřehledně uspořádaném textu. Vyberte si tedy takového dodavatele, který vám responzivní e-shop bude schopný zajistit.
6) Myslete do budoucna
Dnes na expanzi do zahraničí možná nemáte ani pomyšlení, pokud ale přicházíte s neotřelými produkty, může vás čekat rychlý start. Vyplatí se proto myslet dopředu. V případě pronájmu e-shopu se zaměřte na počet dostupných jazykových mutací. Zjistěte si případné poplatky.
7) V úvahu berte vždy celkovou cenu
Nikdo z nás za e-shop nechce platit víc, než je nezbytně nutné. Nenechte se ale zlákat na první pohled výhodnými nabídkami pronájmů e-shopů, kdy nakonec zjistíte, že v základní ceně máte jen výrazně okleštěné možnosti. Pozor si dávejte také na skryté poplatky.
Pokud chcete vystavět složitější e-shop a nemáte programátorské znalosti, nejideálnější nemusí být ani volba bezplatných open source řešení. Ze začátku sice nic platit nemusíte, postupem času ale za různé doplňky či technickou pomoc dáte víc než za pronájem hotového e-shopu.
8) Čtěte smlouvu. Vícekrát
V případě pronájmu e-shopu či řešení na míru s dodavatelem budete uzavírat smlouvu. Důkladně si ji přečtěte. Pokud nějaké části nerozumíte, neváhejte se doptat.
U krabicového řešení je obecně lepší vyhnout se smlouvám na dobu určitou. Pokud totiž zjistíte, že vám internetový obchod nevydělává podle vašich představ, smlouva na dobu neurčitou se vám bude snáze vypovídat.
9) Vyzkoušejte dostupnost podpory
Pokud má vámi vybrané e-shop řešení technickou podporu v ceně, ověřte si její kvalitu. Když budete něco potřebovat vyřešit, jaké máte možnosti? A jaká bude reakční doba? Ve chvílích nouze oceníte, že se máte na koho obrátit. A že vám podpora rychle a ochotně pomáhá.
Často kladené otázky
Máte ještě nějaké nevyjasněné otázky týkající se e-shopových řešení? V následující sekci na ně možná najdete odpověď.
Je možné založit e-shop zdarma?
Ano, pokud využijete open source řešení. Pozor dejte jen na to, že se možná neobejdete bez služeb programátora (a případně i grafika, UX designéra či marketingového specialisty). Týkat se vás může také dokupování doplňků. Vše se odvíjí od složitosti zamýšleného e-shopu. Setkat se můžete také s nabídkou pronájmu e-shopu zdarma, obvykle se ale jedná pouze o trial verzi s omezenými funkcemi.
Co potřebuji pro založení e-shopu?
Nezbytným minimem je živnostenský list. Potřebovat budete živnost Maloobchodní prodej. Dobrou zprávou je, že patří mezi tzv. živnosti volné, u kterých není třeba splňovat žádnou odbornost. Stačí se tedy ohlásit na živnostenském úřadu.
Zvládnu v případě krabicového řešení e-shopu administraci i bez znalostí programování?
Ano. Administrace je intuitivní, nemusíte mít tedy žádné odborné znalosti nebo znát jazyk HTML. Dobré je pouze poznamenat, že některé pronájmy e-shopů se vám mohou zdát uživatelsky přívětivější než jiné.
Kolik stojí pronájem e-shopu?
Pokud s e-shopem začínáte a hledáte spíše jednodušší variantu pronájmu, obvykle se cena pohybuje okolo 500 Kč měsíčně. U větších e-shopů však bývají zapotřebí pokročilejší funkce a tarify a cena se pak může přehoupnout i přes 2000 Kč měsíčně. Ušetřit můžete často například tak, že zaplatíte pronájem na rok či dva dopředu.
Co znamená krabicové řešení?
Jako krabicové řešení bývá označován pronájem e-shopu. Představit si pod tím můžete již hotové kompletní řešení, v němž máte za měsíční poplatek zahrnuté takřka vše, co pro spuštění a provoz potřebujete. Ihned můžete doplňovat produkty a není problém e-shop spustit velmi rychle, třeba už během pár hodin.
Videa
Autor článku:
Podobné články