TOP 19: Nejlepší online hry zdarma 2020 - recenze

Online Hry Zdarma

Máte chuť na nějaký kvalitní multiplayer, ale nechcete zbytečně utrácet? Je to možné! Spousta kvalitních her je k dispozici bezplatně a k tomu všemu je grafika i hratelnost překvapivě velmi dobrá. Přečtěte si náš žebříček nejoblíbenějších online her zdarma a začněte hrát! Vyzkoušet jich klidně můžete hned několik.

Jak tvůrci vydělávají peníze, když je hra zdarma? Online hry zdarma umožňují lidem hrát kompletně zdarma. Za peníze si však můžete kupovat různá vylepšení do hry, jež vás postup ve hře urychlí (tzv. mikrotransakce). Není to však povinné, pravdou je, že většina hráčů ve hrách nic nekupují. Hry proto potřebují velké množství hráčů.

• MMO – (massively multiplayer online game) je označení typu hry, kterou je možno hrát ve velkém množství hráčů, jež jsou v jeden čas připojení na server.
  • RPG – (role-playing game) je hra, ve které hráči zaujímají role fiktivních postav, za které podle daných pravidel v samotné hře jednají. Ve volném překladu žánr můžeme nazvat “hry na hrdiny.”
  • MMORPG – (massively multiplayer online role-playing game) je žánr hry s obrovským počtem hráčů, jež v sobě má prvky RPG. Jde o hru na hrdiny, jež se odehrává ve smyšleném světě, nejčastěji v prostředí fantasy nebo sci-fi.
  • Prohlížečová hra – známá též jako browser hra nebo webová hra, je ta hra, která může být hrána pouze přes váš internetový prohlížeč. Není třeba ji stahovat ani jakkoli instalovat.
  • Budovatelská strategie – je podžánr strategické počítačové hry, ve které se hráč soustředí na budování (a ekonomiku) místo na bo

Oblíbená akční tanková střílečka pro stratégy

Máte chuť si zajezdit v tancích a pustit se do bitev, které vyžadují taktické myšlení a pořádné herní dovednosti? Potom vás osloví populární MMO akční střílečka World of Tanks (WoT), ve které se ocitnete na bitevním poli uprostřed druhé světové války. Byť hra nabízí několik herních stylů, nejoblíbenější formát vypadá přibližně takto:

Po připojení na server vás systém zařadí do jednoho herního týmu o 15 hráčích a bojujete proti stejně velkému jinému týmu. Bojujete jak nejlépe zvládnete a na konci bitvy se vyhodnotí vaše osobní a týmové skóre. Průměrná bitva trvá přibližně 5-15 minut. Za každou bitvu dostáváte herní body “expy”, za které si můžete vylepšovat tanky do dalších bitev. Máte na výběr z širokého množství tanků a národností. Svůj tank si upravujete podle vašeho stylu hraní: můžete se zaměřit na počet životů, palebnou sílu nebo třeba na rychlost.

Vzhledem k tomu, že WoT má 180 mil aktivních hráčů z celého světa, tak o protihráče opravdu není nouze. Hra je z pohledu třetí osoby a mnohé jistě potěší i česká lokalizace. Spíše než zběsilou a chaotickou akci čekejte spíše taktické vyčkávání na chybu nepřítele.

Kategorie: Válečné, Simulátory, Strategie, Bojové, Česky

Válečná simulace plná leteckých, námořních i pozemních bitev

War Thunder patří mezi nejhranější MMO válečné simulace, v níž zažijete atmosféru pozemních, námořních i leteckých bitev. Hra je zasazena především do 2. světové války a Korejské války, přičemž ve hře najdete více herních režimů: dynamické kampaně, mise pro jednoho, kooperativní režimy nebo vytváření vlastních misí. Můžete hrát za 9 různých zemí (např. USA, SSSR, Japonsko, Čína, Velká Británie,…).

Za hraní získáváte zkušenosti, za které pak odemykáte a vylepšujete svá letadla, tanky, bombardéry, lodě apod… Jde o více platformovou hru, tudíž hráči na PC, PS4 i Xbox One hrají na jednom serveru, čímž se zvyšuje počet možných protihráčů ve hře. Čeká na vás více než 80 map, vyladěná grafika, česká lokalizace a 800+ válečných strojů. Pokud jste příznivci vojenské historie a masivních bojových akcí, War Thunder vás stoprocentně pohltí.

Kategorie: Akční, Simulace, Bojové, RPG, Česky

Budujte své impérium: porovnávejte se, budujte aliance nebo rabujte jiné hráče

Láká vás vybudovat si vlastní impérium? Forge of Empires vám to umožní. Začínáte ale hezky od píky v době kamenné 5000 let př.n.l. Postupně se můžete dopracovat až do vzdálené budoucnosti a mít ve světě mezi hráči větší a větší vliv. Jde o oblíbenou strategickou online hru, ve které je kromě vašeho selského rozumu při stavbě města důležité také navazování obchodních a spojeneckých vztahů s jinými hráči. Vrhnout se můžete i do válečných konfliktů a naplnit si tak kapsy válečnou kořistí. Dávejte však pozor! Karma se však může obrátit i proti vám.

Forge of Empires je skvělým příkladem toho, když strategie s více herními prvky dobře funguje a je zábavná i po mnoha desítkách hodin.

Kategorie: Budovatelské, Strategie, Simulace

Vydařená online RPG hra pro dívky s tématikou koní

Rádi byste vlastnili svého koně, pečovali o něj a jezdili s ním na závody? Star Stable je trefa do černého! To vše vám umožní Star Stable v povedeném virtuálním světě s širokou základnou hráčů (6 milionů registrovaných uživatelů). Hra je silně cílená na dívčí publikum, proto není ledajaké překvapení, že až 98% hráčů jsou právě dívky. Ve hře se staráte o svého koně, cvičíte ho, vytváříte si s ním pouto a především se jinými hráči utkáváte v závodech.

Hra je zdarma pouze do 5. levelu, poté za poplatek získáte buď měsíční nebo celoživotní členství. Virtuální komunita je ve Star Stable velmi silná a na youtube vychází několikrát měsíčně samostatný oficiální magazín a show pro hráče. Tím se může chlubit jen málokterá free hra.

Kategorie: Strategie, Pro dívky, Hry se zvířaty

Zábavná fantasy budovatelská strategie s elfy a lidmi

Unikátní kombinace klasické budovatelské strategie a fantasy světa jménem Elvenar dává vzniknout poměrně návykové herní zábavě. Celá hra se točí okolo lidí a elfů, přičemž si sami můžete vybrat, za jakou rasu chcete hrát vy. Každá z těchto společností má své výhody a nevýhody. Princip hry je prostý – rozšiřujte svou startovní malou vesničku do té doby, než před vámi vyroste famózní, životem pulzující město. Toho lze docílit vícero herními styly. Nejdůležitější částí hry je vylepšování pomocí prodeje surovin a výrobků z nich. Obilí, dřevo, jídlo… Stejně tak máte možnost rovněž objevovat okolí a dobývat nová teritoria.

Doporučit ho můžeme trpělivým hardcore hráčům se smyslem pro strategii, protože právě je hra odmění svým přístupem nejvíc – je to prostě výzva.

Kategorie: Budovatelské, Fantasy, Strategie

Budujte mocná řecká města pomocí píle a dohod s řeckými bohy

Grepolis je budovatelská online strategie v prohlížeči zasazená do Starého Řecka. Unikátním prvkem je možnost budovat více městeček a navazování nadpřirozených spojenectví s řeckými bohy. Zasvěcení města určitému bohu vám pak pomůže např. v boji, při těžbě surovin nebo zemědělství. Zajistěte základní infrastrukturu, zajišťujte suroviny, obchodujte a v neposlední řadě také zkoumejte a budujte silné vojsko. V mnohém se podobá jiným budovatelským strategiím jako je např. Forge of Empires nebo Travian.

Každá z budov má své specifické vlastnosti a cíle, je jen na vás v jakém pořadí vše postavíte. S ostatními hráči můžete spolupracovat nebo na jejich vesničky útočit. Řada hráčů si pochvaluje fakt, že hra je zábavná i v pokročilejší fázi, tudíž o zábavu budete mít postaráno na měsíce až roky. Patrioty také jistě potěší kompletní česká lokalizace. Velice zábavným prvkem hry je také žebříček hráčů, který vás motivuje posouvat se s vaším řeckým impériem neustále kupředu.

Kategorie: Budovatelské, Strategie, Česky

Nevšední námořní bitvy od tvůrců World of Tanks

World of Warships je další ze série online her od tvůrců vele úspěšné hry World of Tanks. Hra vás pohltí atraktivními a nevšedními souboji na otevřeném moři. Po připojení vás systém zařadí do jednoho herního týmu a bojujete proti stejně velkému jinému týmu. Bojujete jak nejlépe zvládnete a na konci bitvy se vyhodnotí vaše osobní a týmové skóre. Oproti hrám s tanky vyžadují námořní souboje pečlivější míření a týmovou práci. Na výběr máte čtyři třídy lodí, z nichž každá musí být v bitvě použita tak, aby měla co nejefektivnější dopad na útok proti nepříteli. Potěší i čeština a široká základna uživatelů.

Akční střílečka v originálních vozidlech v postapokalyptickém světě

Crossout je multiplayerová akční jízda v postapokalyptické východní evropě. Styl hry je na první pohled podobný World of Tanks, v mnohém je však naprosto rozdílný a originální. Ve hře se proháníte svým vlastním ozbrojeným vozidlem a snažíte se dobýt nepřátelskou základnu (a zároveň udržet tu svoji). Můžete si vytvářet a tunit vlastní unikátní vozidla, přičemž tvůrci hry vás ani trochu nedrží na uzdě. Při hraní se budete popadat smíchy, co lze s vozidly vše vytvořit: válečný náklaďák, obrněný traktor nebo třeba pozemní válečná lokomotiva.

Chvílemi si člověk při hraní i říká, jak je možné, že taková hra může být zdarma. Grafika i hratelnost je totiž vskutku famózní. Za úspěchy ve hře dostáváte herní měnu, za jež si můžete vylepšovat vozidla. Crossout je ideální hra pro ty, kteří ve hrách mají rádi pořádnou akci v kombinací se správným taktickým uvažováním.

Kategorie: Simulátory, Bojové, Akční, Závodní

Budujte své impérium! Legendární strategie s 5 miliony uživateli

Travian je pravděpodobně nejslavnější prohlížečová hra všech dob. Byť je to pradědeček mezi online hry (už od roku 2004), tým vývojářů neustále vylepšuje grafiku a přidává nové herní prvky. Ve hře na vás čeká přes 5 milionů protihráčů z celého světa. Jde o budovatelskou strategii a princip hry je prostý – ze své malinké galské, hunské, římské, teutonské nebo egyptské vesničky vybudovat silné a prosperující impérium.

Kmen si vybíráte hned při registraci. Sbíráte suroviny, vytváříte aliance s jinými hráči, dobýváte nové území – díky kombinaci toho všeho pak vaše vesnička bude bohatnout a rozrůstat se. Plná česká lokalizace je samozřejmostí. Travian je skutečně ikonická hra, která se stala předlohou pro řadu dalších budovatelských strategií, jež vznikly později.

Kategorie: Historické, Budovatelské, Strategie, Česky

Odpočinková tahová strategie pro fanoušky vlaků

Máte rádi vlaky? Pokud ano, budování vlastní vlakové společnosti v Rail Nation vás jistě osloví. Hra je od tvůrců notoricky známé hry Travian. Cílem hry je vyhrát herní kolo, jež trvá 3-4 měsíce a je rozdělené do 6 železničních epoch po 2 týdnech. Poté se hra resetuje. Jakožto šéf vlakové společnosti se snažíte, aby vaše firma co nejvíce vydělávala. Ve hře se vám naskýtá řada rozhodnutí, které ovlivňují úspěch ve hře. Rail Nation je kompetitivní hra, která může mít své pravidelné vítěze. Chcete být jeden z nich?

Kategorie: Budovatelské, Strategie, Duelovky, Ekonomické, Česky

Návyková online fantasy RPG hra ve stylu StarCraft

Raid: Shadow Legends je strategická multiplayerová MMO-RPG hra podobná StarCraftu v reálném čase. Ukažte myšlení vojevůdce! Ve hře si postupně tvoříte svoji armádu nadpřirozených hrdinů, kteří vám pomáhají přemáhat vaše soupeře. Za úspěšné bitvy s oponenty vás hra odměňuje herními body (XP), jež vám pomáhají s vylepšování schopností vašich bojovníků. Raid Shadow Legends má skvělou grafiku a výbornou hratelnost. Hra vás zkrátka vtáhne a nepustí.

Kategorie: MMO-RPG, Fantasy, Strategie

Staňte se ředitelem ZOO! Budovatelská strategie pro milovníky zvířat

Právě jste zdědili zoologickou zahradu po své zesnulé tetičce a máte 48 hodin na zvelebení celého komplexu. Takto začíná příběh oblíbené budovatelské strategie, kde se stáváte ředitelem vlastní ZOO. Čeká na vás řada zajímavých úkolů, jejichž splnění vám odemkne nová zvířata, doplňky a funkce nutné pro růst vašeho zvířecího podniku. Smyslem hry není jenom péče o zvířata, ale také rozšiřování ZOO, pravidelné uklízení celé zahrady, stavba infrastruktury a řešení financí zoologické zahrady. Ve hře je dostupná kompletní čeština. Jde o ideální hru pro nenásilné povahy a milovníky strategií na dlouhou trať.

Kategorie: Budovatelské, Strategie, Hry se zvířaty, Nenásilné hry

Multiplayerová battle royale střílečka se skvělou grafikou

Cuisine Royale je trhlá parodie na žánr battle royale, která nabízí akční a napínavé přestřelky. Ten, kdo se v herním světě trošku pohybuje, nejspíše slyšel o herním formátu battle royale nebo alespoň o hře Fortnite či PUBG. Koncept takové hry spočívá v co nejdelším přežití na mapě plné protivníků (jiných hráčů). Ten, kdo zůstane jako poslední, vyhrává.

Byť se Cuisine Royale prezentuje jako parodie, jde o graficky velmi vydařenou hru, která vás chytne a nepustí. K tomu všemu se stihnete zasmát vtipným vzezřením postav s kuchyňskou tématikou. Hra je kompletně zdarma a má poměrně širokou základnu uživatelů.

Kategorie: Akční, Bojové, Battle Royale

Nadupaná budovatelská strategie podle seriálu Hry o trůny

Hra se odehrává v Západozemí krátce po smrti Eddarda Starka. Vžijete se do role ambiciózního lorda ze Západozemí, který je rozhodnut přinést na kontinent tolik kýžený mír. Cesta k míru je však dlouhá a čeká vás spousta bitev, které vás k němu možná někdy dostanou.

Hra nabídne možnost vytvořit si ve světě ledu a ohně svůj vlastní rod, spravovat své ovládané území, navrhnout a vybudovat si vlastní hrad, vycvičit oddané vojsko, nebo se vydat na cestu do historie Západozemí. Dále můžete bojovat společně se svými přáteli, nebo naopak proti nim. Můžete dokonce prohodit pár slov s ikonickými postavami Hry o trůny a pokusit se je naverbovat na svou stranu.

Bojujte proti drakům! Chytlavá fantasy MMORPG hra v prohlížeči

Pohlížíme na browser hru s překvapivě propracovanou grafikou, jež je kompletně v češtině. To se skutečně jen tak nevidí. Jde o MMORPG fantasy hru, ve které vás čekají souboje s elfy, skřety a draky. Příběh hry Dračí pán začíná tehdy, když lidé ztratí kontrolu nad draky, kteří jim do té doby sloužili. Nyní draci a jiné nestvůry pochodují proti lidem v čele s tzv. Pánem temných draků, který vládne celému kontinentu.

Dračí pán nabízí řadu funkcí a dobrodružství, proto zde nesmí chybět budování vlastního městečka, kombinace magie a schopností, krocení příšer, výroba zbraní, aliance hráčů a propracované žebříčky, kde se můžete porovnávat s ostatními hráči.

Kategorie: Budovatelské, Dobrodružné, Fantasy, Strategické

Staňte se pravým vikingem! Budovatelská strategie zaměřená na boj a stavění vesnice

Hra Vikings: War of Clans je vydařená bojová budovatelská strategie, kde se ocitnete v době vikingské a stanete se vůdcem jednoho vikingského městečka. Hra otestuje váš selský rozum při vedení a rozšiřování vesnice. Vyzkouší i váš válečnický um při nájezdech na jiné vesnice nebo při soubojích s nestvůrami. Starejte se o své území, vylepšujte schopnosti svých válečníků, dobývejte jiná území a komunikujte s dalšími hráči.

Kategorie: Budovatelské, Strategie

Akční MMO online hra z vesmírného prostředí

Než tanky, lodě nebo letadla vás láká něco více galaktického? Co takhle si uprostřed vesmíru ve vesmírných lodích zabojovat proti hráčům z celého světa? Přesně to je Star Conflict. Bere si to nejlepší z her jako je World of Tanks, s tím rozdílem, že vás místo tanků nechává probojovávat si cestu skrze nepřátelské vesmírné lodě. Otestujte svoji taktickou mysl a herní dovednosti jinak než kdy předtím!

Hra je typická pro skvělou grafikou, vynikající hratelnost a intuitivní ovladatelností vesmírných lodí a letadel. Čekají na vás souboje s opravdovými hráči (PvP), ale také s počítačem (PvE).

Kategorie: Akční, Bojové, Simulace, RPG

Graficky povedená fantasy MMORPG hra v prohlížeči

League of Angels: Heaven's Fury je pokračování svižné soutěžní online hry, v níž se rychlost a intenzita bojů z RTS mísí s tradičními RPG prvky. Na řadě bojišť v rozličných herních režimech se zde střetávají dva týmy mocných šampionů, z nichž každý je jiný a vyžaduje odlišný herní styl. Pokud koukáte po kvalitní fantasy MMORPG hře, kterou můžete hrát přímo v prohlížeči, tato graficky povedená browser hra vás příjemně překvapí.

Kategorie: Strategie, RPG, RTS

Přeneste se do Starého Egypta a vybudujte silnou civilizaci!

V Anocris se ponoříte do 3 000 let staré historie Egypta. Na Nilu jste založili vlastní osadu, která byla zpočátku spíše skromná. Ale nebojte se, brzy se stanete velkolepou civilizací, ke které budou ostatní města vzhlížet.

Budovatelská strategie Anocris je hra, kterou můžete hrát ve svém prohlížeči. Vaším cílem bude z nově založené osady vybudovat kulturní a pokrokovou civilizaci. Postavte silnou armádu! Budovat civilizaci není jen mírumilovné stavění. Svou osadu musíte bránit před nepřáteli a kočovnými jezdci. A na to potřebujete silnou armádu. Spojte síly s dalšími hráči. Ovládnou celý Egypt nebude jen tak. Vyjednejte si spojenectví s ostatními faraony a spojte se v neporazitelné egyptské impérium. (zdroj)

Videa od jiných tvůrců