TOP 11: Nejlepší eshopy s oblečením 2021 – recenze, testy, zkušenosti

Eshopy S Oblecenim

Nakupování online má spoustu výhod – je pohodlné, rychlé a nabídka je často ve srovnání s kamennými obchody nesrovnatelně širší. Zboží vám dorazí až před dveře, a pokud vám náhodou nesedne, jednoduše jej pošlete zase zpátky. Tyto optimistické představy ale mohou rozdílné podmínky e-shopů poněkud zkomplikovat. Podívali jsme se proto, jak vycházejí největší e-shopy s oblečením v ČR zákazníkům vstříc, jaké služby nabízejí a na co si dát pozor.

Bohatá nabídka & 100 dní na vrácení

E-shop AboutYou.cz patří k těm nejnovějším na našem trhu a vstoupil na něj ve velkém stylu. Reklamami rozhodně nešetřil (a stále nešetří), stejně tak všemožnými kupony se slevami a dalšími akcemi.

Jeho příchod však doprovázely i komplikace způsobené obrovským zájem zákazníků, na který pracovníci nebyli připraveni a nestíhali zasílat objednávky správně a včas. Následná komunikace About You pak nebyla příliš dobře zvládnutá a stala se spíše terčem posměchu. Zdá se však, že se z počátečních nedostatků tým About You poučil, a zákazníci na e-shop nezanevřeli.

Velký vliv na to jistě mají velmi solidní podmínky nákupu, jako je možnost vrácení zboží do 100 dnů, bezplatná doprava i vrácení balíčků a také opravdu široký výběr zahrnující dámské, pánské i dětské oblečení a doplňky, sportovní oblečení i prémiové či udržitelné značky. Některé zákazníky jistě potěší i možnost nákupů přímo v mobilní aplikaci. Přijatelná je i avizovaná doba dodání zboží, kterou e-shop uvádí v rozmezí 2-4 dnů (u produktů na skladě).

Vzhledem k velké nabídce však musíme zmínit horší přehlednost webových stránek, která poněkud ztěžuje výběr.

Sympatický obchod s vlastním klubem

Oblíbené kultovní, sportovní a také prémiové značky nabízí e-shop Answear, a to v dámských, pánských i dětských kategoriích. Kromě široké nabídky je pro zákazníky podobně jako Zoot a Tchibo zajímavý i možností vyzvednutí a vyzkoušení zboží na prodejně. Bohužel je však toto místo v ČR jen jedno, a to v Praze.

Pokud byste chtěli trochu ušetřit, pomůže členství v Answear Clubu. Zde svými nákupy sbíráte body, které můžete proměnit v dalších nákupech na slevu.

Answear se na svých stránkách pyšní rychlým odesláním zboží (buď v den zaplacení, případně hned následující pracovní den) a také dopravou zdarma. Toto tvrzení však může zákazníky zmást, po rozkliknutí se totiž dozvíme, že se týká pouze objednávek nad 1000 Kč. Answear nabízí i dopravu zboží do zásilkovny, ale se stejným poplatkem jako v případě doručení zboží na vybranou adresu.

Specifické podmínky má i vrácení zboží. To můžete provést do 30 dnů bez udání důvodu a navíc zdarma, pokud má ovšem dané zboží hodnotu vyšší než 1000 Kč.

Český e-shop s možností vyzkoušení zboží

Před příchodem Zalanda a About You byl Zoot mezi e-shopy s oblečením gigantem českého trhu. Právě konkurence a snižující se spokojenost zákazníků způsobila Zootu obrovské problémy, které jej v roce 2019 uvrhly do insolvence. Zdá se však, že se dokázal z nejhoršího oklepat.

Hlavní výhodou a důvodem stále velké oblíbenosti mezi zákazníky jsou “výdejny radosti”, tedy místa, kam si můžete nechat vybrané zboží zaslat, následně vyzkoušet a případně i vrátit, aniž byste cokoliv zaplatili předem. Výdejen je po republice hned 13 a Zoot díky nim pokrývá největší výhodu kamenných obchodů. Zboží na výdejnách je také k dispozici nejčastěji už do druhého dne. Výdejny také slouží jako místo pro vrácení a reklamaci zboží, což řada zákazníků upřednostní před složitějším zasíláním. Na rozmyšlenou, zda zakoupené produkty opravdu chceme, nám Zoot dává příjemných 60 dní a vrácení je zdarma. Vysněný kousek si ale můžete samozřejmě nechat zaslat i domů, a to při zaplaceném nákupu nad 300 Kč bezplatně.

Jednou z mála nevýhod, kterou však musíme zmínit, je fakt, že doprava zboží na výdejnu není tak úplně zdarma. Pokud si vyzkoušené zboží nezakoupíte, neplatíte opravdu nic. Jestliže se však rozhodnete odejít s nákupem, připlatíte si navíc 49 Kč, což obzvláště při nákupu levnějšího typu zboží nepotěší.

Obchod s nabídkou i pro náročnější zákazníky

E-shop Bibloo.cz se sice nemůže chlubit tak širokým sortimentem jako někteří konkurenti, ale zato láká nabídkou u nás méně známých nebo luxusnějších značek a pyšní se také vysokou spokojeností svých zákazníků. Naopak zde ale chybí třeba kategorie sportovního oblečení (přestože při samostatném vyhledávání pár kousků objevíme) a drží se tak běžného dámského, pánského a dětského sortimentu.

Bibloo.cz potěší dopravou zdarma (a to i tou expresní, což je jistě velká výhoda), možností vrácení zboží do 60 dnů (poštovné zde však hradíte vy) a velmi rychlým doručením nejpozději do dvou pracovních dnů. Zajímavostí je i VIP členství, které má tři kategorie. První je zdarma a nabízí bezplatnou dopravu a slevu 5 % na každý nákup. Členství Silver a Gold jsou pak zpoplatněné (a to ne zrovna malými částkami), ale nabízejí další výhody, jako je vrácení zboží bez poplatku za dopravu, zajímavé akce nebo i VIP balení a dárky v případě nejdražší varianty. Za zmínku stojí i sekce “Inspirace”, za kterou se skrývá povedený blog plný nejen módních tipů.

Nevýhodou e-shopu tak zůstává především zpoplatněné vrácení zboží a fakt, že cenově obchod není pro každého.

E-shop s obrovskou nabídkou 

Dalším z novějších e-shopů na našem trhu je Zalando. Stejně jako About You vstoupil do povědomí zákazníků díky masivní reklamě a přilákal velmi širokou nabídkou dámského, pánského i dětského oblečení a doplňků, sportovních kousků včetně vybavení i designérskými kousky. I v tomto případě sází e-shop na lákadlo v podobě téměř nekončících vln výprodejů a slev.

Zalando nabízí vysoký standard, jaký už zákazníci od velkých e-shopů očekávají, tedy dopravu i vrácení zdarma i 30denní lhůtu pro vrácení zboží. Především mladší zákazníky pak potěší i nákupy v aplikaci a speciální nabídky Zalando lounge.

V čem Zalando za konkurencí trochu pokulhává, je rychlost dodání zboží, kterou uvádí v rozmezí 4-7 pracovních dnů, což je poměrně dlouhý čas. Stejně jako v případě About You pak Zalando za širokou nabídku platí menší přehledností svých stránek.

Kompletní nabídka oblíbené a cenově příznivé značky

Polská značka Reserved si své zákazníky získává cenově dostupnými kolekcemi dámského, pánského i dětského oblečení a také prémiovými kolekcemi z kvalitnějších materiálů a udržitelnými řadami s použitím ekologických látek. Napříč republikou můžete navštívit jejich kamenné prodejny, ale pokud si chcete užít kompletní nabídku, vyplatí se obhlédnout jejich e-shop.

Ten vedle zajímavé šíře sortimentu nabízí dopravu zdarma, možnost vyzvednout si zboží na prodejně a běžnou 30denní lhůtu na bezplatné vrácení zboží. Objednávka vám bude na prodejnu i domů doručena ve lhůtě 1-4 dní, což je ve srovnání s konkurencí velmi příjemné číslo.

Nákup tak může někomu komplikovat jen fakt, že zboží zakoupené online není možné vrátit na prodejně, ale je třeba opět využít služeb kurýra.

Zboží, které nekoupíte nikde jinde

Značku Tchibo jsme měli dlouhá léta spojenou pouze s kávou. V posledních letech však zaujala svým e-shopem, který nabízí oblečení, sportovní pomůcky, ale i dekorace či domácí potřeby. Jedná se navíc o zboží uváděné pod vlastní značkou, takže jej neseženete v jiných obchodech.

Zákazníky si obchod Tchibo získal příjemnými cenami a, podobně jako třeba Zoot, také možností si zboží vyzvednout a vyzkoušet na prodejně, kde jej můžete případně rovnou i vrátit. To můžete udělat i později, a to do 30 dnů. Další výhody přináší i TchiboCard, s níž můžete využívat dopravu zdarma a také sbírat pomyslná zrnka, která lze proměnit na slevu.

Zatímco doručení na prodejnu je zdarma, v ostatních případech si při objednávkách do 1590 Kč musíte dodání zaplatit. Tato částka je ve srovnání s dalšími e-shopy vysoká. Ani dodací lhůta 4-6 pracovních dní není vzhledem ke konkurenci ničím oslnivým.

E-shop u nás méně dostupné značky

Španělská Zara má v České republice pouze šest obchodů a z toho jediný mimo Prahu, a tak je vlastní e-shop vítanou alternativou pro všechny nákupu chtivé zákazníky toužící po dámském, pánském či dětském oblečení a doplňcích. Cenově se Zara pohybuje někde na středu a patří tak k těm stále cenově příznivým obchodům.

Při nákupu online se své zásilky dočkáte během 3-5 pracovních dní a na výběr máte možnost nechat si zboží zaslat na prodejnu zdarma, nebo domů či na dodací místo za poplatek v případě, že nakoupíte za méně než 1400 Kč. V nabídce je i expresní doručení, kdy k vám balíček dorazí za 2-3 pracovní dny. Je ale třeba počítat s příplatkem.

Na vrácení zboží je standardních 30 dní a výhodou oproti podobným e-shopům s kamennými prodejnami je, že jej můžete vrátit také přímo v obchodě.

Mezi nevýhody můžeme zařadit nepřehlednost e-shopu, kde se některé kategorie těžko hledají. Všechny informace týkající se objednávky zboží online například najdete pod souhrnným označením “nápověda” a i samotný výpis produktů není zrovna uživatelsky přívětivý.

Oblečení i doplňky pro každého

Široký výběr zboží, prémiové, designérské i udržitelné kolekce, sportovní oblečení a celá řada doplňků za příjemné ceny – tím přitahuje zákazníky dlouhá léta švédský řetězec H&M. E-shop poskytuje zákazníkům možnost naplno využít rozmanitou nabídku zboží, které nemusí být dostupné v každé prodejně. Stejně tak zde máme i příležitost pořídit si i kousky ze sekce dekorací H&M Home.

Jakmile se zorientujete v pestré nabídce, je nákup rychlý a jednoduchý. Zboží si můžete nechat doručit domů nebo na výdejní místo, a to za poplatek. Ten neplatí v případě, že nakoupíte nad 800 Kč a jste zároveň členy klubu H&M. Základní členství je zdarma. Pokud se ale z nějakého důvodu registrovat nechcete, poplatek 129 Kč za poštovné vás nemine.

Možná doba pro vrácení zboží je standardních 30 dní, ale pozor, zaplatíte za něj výlohy spojené s dopravou, tedy 109 Kč. I zde bychom tedy uvítali možnost bezplatného vrácení balíčků alespoň na prodejnu.

Luxusnější, ale stále dostupná španělská móda

Protože má španělská značka Mango po celé České republice pouze 5 obchodů, e-shop je velmi vítanou alternativou nákupu. A to i vzhledem k tomu, že ne na všech pobočkách je k dostání i pánská a dětská sekce. Na své si zde přijdou především zákazníci ochotní si za kvalitní zpracování něco málo připlatit.

Zboží z e-shopu Mango si můžete nechat doručit na prodejnu zdarma, počkáte si na něj však 3-7 pracovních dní. Rychlejší je dodání domů, za nějž při objednávkách nad 950 Kč neplatíte nic a těšit se na něj můžete v průběhu 2-5 dní. Pro někoho může být zajímavá i varianta express či urgentního doručení do 24 hodin, která je ale samozřejmě zpoplatněná. Vrácení zboží je možné zdarma jak poštou, tak i na prodejně, a to dokonce do 60 dnů.

Protože oblečení značky Mango prodávají i e-shopy jako Zalando, About You nebo Answear, je možné, že se nákup některého zboží vyplatí spíše skrz ně, a to třeba i finančně při nákupu dalšího zboží i vzhledem k delší doručovací době.

Privátní značky za výhodné ceny

Brand Lidl se v Česku těší takové oblibě, že i jeho vlastní merchandise boduje na plné čáře. Svědčí o tom například rychlost, jakou byly po uvedení vyprodány slavné pantofle s logem. Svůj podíl na tom má kombinace velké šíře sortimentu, nízkých cen i lákadel v podobě akčních týdnů. E-shop si pak příznivce získal nejen rozmanitým záběrem, kdy zde najdeme vše od oblečení až k zahradnickým potřebám, ale třeba i uváděním zboží ještě předtím, než se objeví v kamenných prodejnách. Lidl také nabízí vlastní značky a produkty tak nejsou k dostání nikde jinde.

Při nákupu přes e-shop zaplatíte dopravu 69 Kč v případě, že výše objednávky nepřesáhne 1000 Kč. Od této částky je poštovné zdarma. Vrácení zboží je možné do 90 dnů, ale bezplatné je pouze v případě, že jej odnesete do některého z ParcelShopů.

Hlavním úskalím nakupování na e-shopu Lidl je chybějící možnost vyzvednutí či vrácení zboží na prodejně a také dodací lhůta. Ta se sice podle údajů na webu pohybuje okolo 3 dnů, ale po rozkliknutí detailů různých druhů zboží zjistíme, že je u nich tato doba často delší, a při objednávce více kusů musíme vždy počítat s nejzazším termínem.

9 tipů, jak nakupovat oblečení online

  1. Největší nevýhodou nakupování oblečení online je nemožnost si vybraný kousek vyzkoušet. Abyste co nejvíce předešli tomu, že vám oblečení nebude sedět, spíše než na číslování, které se může často u značek lišit, vsaďte na míry. Vezměte do ruky krejčovský metr a hurá na to. Zde ještě přidáváme pár praktických tipů: 1) Při měření hrudníku vždy měřte jeho nejširší část., 2) Při měření pasu se naopak měří část nejužší, 3) Boky se pak opět měří v nejširší části.
  2. Dobrým tipem je také měření boků a pasu nikoliv ve stoje, ale vsedě. Obzvlášť u upnutějších kousků trochu prostoru navíc nejspíš oceníte.
  3. Oblečení může také nést dodatečné označení určující jeho střih jako například “slim fit” či “athletic fit”. Určitě tento údaj nepřehlédněte, například “slim fit” košile bude oproti běžnému střihu těsnější v oblasti paží, hrudníku i pasu.
  4. U některých kusů dámského oblečení se setkáme s termíny “tall” a “petite”. Ty jsou speciálně střižené tak, aby padly ženám menším nebo naopak vyšším, než je obecný průměr. “Petite” tak znamená kratší rukávy nebo nohavice a je ideální pro ženy s výškou do 163 cm. Pro ženy vysoké více než 175 cm jsou pak určené velikosti “tall” s prodlouženými délkami.
  5. Pokud nakupujete virtuálně často a u různých prodejců, zkuste si vést přehled o tom, jaké velikosti vám v kterém e-shopu sedí. Budete tak mít větší jistotu, že příště zvolíte tu správnou.
  6. Při virtuálních nákupech si také nemůžeme na oblečení sáhnout. Při výběru tedy vždy prozkoumejte informace o materiálu a klidně si jeho kvalitu a vlastnosti vygooglete. Díky tomu tak například zjistíte, zda zakoupený svetr bude skutečně hřát.
  7. Některé e-shopy s oblečením zveřejňují recenze ostatních zákazníků k daným produktům. Určitě stojí za přečtení a při rozhodování mohou hodně pomoci.
  8. Našli jste perfektní šaty, ale jsou trochu mimo vaše finanční možnosti? Zkuste se na daném e-shopu zaregistrovat, přihodit je do košíku a pár dní počkat. Prodejci si často nezaplaceného zboží v košíku všimnou a přihrají vám speciální slevu.
  9. Buďte realisté. Při nakupování online vidíme produkt pouze skrze obrazovku a na profesionálních modelech. Zkuste si vždy představit, jak bude daný kus oblečení vypadat ve skutečnosti. Lehce se může lišit barva a odlišně bude vypadat i na jiné postavě.

Často kladené otázky

Zde najdete odpovědi na nejčastější otázky zákazníků:

Číslování se v různých zemích liší a každá značka ho tak může mít trochu jiné. Z toho důvodu nejde spoléhat na to, že pokud běžně nosíte velikost M, bude to platit u každého kousku oblečení. Běžně se dnes také objevují speciální střihy pro různé typy postavy – vysoké, malé, sportovní, plnoštíhlé… Spíše než uvedenou velikost tedy sledujte rozměry produktu a porovnejte je se svými mírami.

Může se stát, že oblečení zakoupené přes e-shop nesplní vaše očekávání. V tom případě je dobré vědět, že vždy máte možnost jej do 14 dnů vrátit bez udání důvodu (samozřejmě v bezvadném stavu), a to i v případě, že jste zvolili formu osobního odběru. Skvělou zprávou však je, že většina e-shopů tento termín prodlužuje třeba i na celkových 100 dní a máte tak na rozmyšlenou času ještě více. Některé obchody nabízejí službu vrácení zboží dokonce zdarma, ale někde si za ni připlatíte. Před nákupem si tyto informace raději vždy ověřte.

Nákupy online jsou sice pohodlné, ale na druhou stranu se mohou zdát kvůli poštovnému, které většinou bývá zdarma až nad určitou sumu, ne tak výhodné. To se však dá změnit. E-shopy například často nabízejí slevy určené pouze online zákazníkům, kterých si můžete všimnout přímo na webových stránkách. Dalším způsobem je registrace k newsletteru, už za ni můžete často získat slevový kód a další speciální nabídky vám budou přicházet průběžně. Slevy můžete najít i v mobilních aplikacích e-shopů či na webových stránkách zaměřujících se přímo na různé akce a kupony. 

*uvedené údaje se v souvislosti s pandemií koronaviru mohou u některých prodejců měnit

Instruktážní video

Napsat komentář