Nejlepší kurzy jógy online 2021 - recenze (jóga pro začátečníky)


Nejlepší kurzy jógy

Pronikněte do tajů jógy i meditace


Kurz jógy pro nováčky

Pochopte základní principy jógy a posouvejte se dál


Široký výběr kurzů jógy

Spousta lekcí pro začátečníky, pokročilé i hormonální jóga pro muže


Zajímavá alternativa

Procvičte celé tělo & zbavte se bolesti
Kurzy Jogy

Jóga je jedním z těch cvičení, k nimž v podstatě nic kromě podložky nepotřebujete a je tak ideální na cvičení doma. Je však třeba vědět, jak na to, a provádět jednotlivé cviky správně. K tomu mohou být velmi užitečné online kurzy. V tomto článku vám poradíme, kde je najít, a co od kterého očekávat.

Jóga v sobě spojuje fyzické, mentální a někdy i spirituální učení. Někdo ji označuje za cvičení, pro někoho je však spíše životním stylem. V překladu znamená jóga spojení či sjednocení, což odkazuje k tomu, že se jedná o velmi ucelený systém zahrnující pohled na celý svět okolo nás. Při praktikování jógy byste měli dosáhnout lepší fyzické kondice a také klidu, harmonie a rovnováhy mezi tělem a myslí.

Online kurzy jógy se většinou nejdříve věnují vysvětlení hlavních principů jógy a správnému nastavení mysli. V dalších fázích dojde na praktikování jednotlivých ásan, tedy jógových pozic, a jejich podrobnému vysvětlení, aby byly prováděny správně. Další části pak bývají věnovány meditaci a relaxaci.

Pronikněte do tajů jógy i meditace

Za projektem Yoga Life Happy Life stojí Judita Berková, která se jógovou praxí zabývá od roku 2010, pořádá jógové pobyty, navrhuje jógové oblečení a znát můžete i její knihu Poselství ásan. Na svém webu nabízí hned několik kurzů věnujících se nejen józe samotné, ale také meditaci.

Bestsellerem je kurz 10 dní s jógou. Ten zahrnuje 10 sestav, z nichž se každá zaměřuje na aktivaci jedné z nejdůležitějších složek našeho zdraví z fyzického i psychického pohledu, jakými jsou například smích, svoboda, vděčnost č vnitřní klid. Kurz obsahuje také 19 úkolů jógové filozofie, které vám pomohou přenést nabranou moudrost do běžného života. Bonusem je pak aktivní meditace. Pořídit si můžete buď měsíční přístup za 950 Kč, nebo celoživotní za 1 600 Kč. Přestože je kurz určen začátečníkům, i lidé s mnohaletou praxí jógu díky těmto lekcím prožívají intenzivněji, lekce je dokáží nabíjet energií a účastníci se díky nim cítí skvěle. Pokud by vás kurz zaujal, můžete navázat jeho pokračováním 10 dní s jógou 2. Věnuje se stejným tématům, ale více do hloubky, a i on se těší velmi příznivému hodnocení.

Další variantou je kurz Tajemství pružnosti, který zahrnuje 3 videa. V nich se podíváte na pružnost z pohledu psychologie, poté začnete prakticky budovat její základy a pustíte se i do složitějších pozic. Jak uvádějí někteří účastníci, nejspíš budete sami překvapeni, jak pružné vaše tělo může být, a lektorka vám předá své vědomosti i klid. Cena kurzu je 700 Kč.

Zúčastnit se můžete i šestiměsíčního výcviku “Jak se sledují znamení”, v němž vás čeká nejen jóga, ale i meditace, úkoly a teorie. Zároveň získáte i vstup do uzavřené skupiny, kde se můžete ptát a vzájemně se podporovat. Měsíční členství stojí 360 Kč.

Pokud jste byli nadšeni z knihy “Poselství ásan”, zakoupit si k ní můžete i video program buď s 11 (1 200 Kč) nebo 33 ásanami (2 800 Kč).

Pochopte základní principy jógy a posouvejte se dál

Pokud chcete s jógou začít od základů, netroufáte si na skupinové lekce z obavy, že se “nechytnete” nebo jste už jógu zkoušeli, ale doposud vám nikdo její podstatu nevysvětlil, bude pro vás tento kurz Báry Sedlákové velmi nápomocným.

Kurz ve 14 lekcích a 2 bonusových cvičeních postupuje hezky od začátku. Vysvětlí důležitost dýchání v józe, řeč bude i o motivaci, věnovat se budete správnému držení těla a podrobně si vysvětlíte nejdůležitější pozice. Nechybí ani pár sestav, které můžete praktikovat kdykoliv. Cena je 2 390 Kč.

Lidé, kteří kurzem prošli, jsou nadšeni z příjemného hlasu lektorky, chválí si promyšlenost a srozumitelnost lekcí a celého kurzu, oceňují její tipy, na co si dát pozor, na což v běžných kurzech nebývá čas, a uvádějí, že jim pomohl se příjemně zrelaxovat.

Spousta lekcí pro začátečníky, pokročilé i hormonální jóga pro muže

Desítky videí věnovaných józe s profesionálními lektory najdete na portálu Kondice.cz. Abyste se v nich neztratili, můžete si videa vyfiltrovat podle lektora, délky či třeba pokročilosti. Pak už si jen vyberete tu lekci, která vás svým zaměřením nejvíce zajímá. Výběr je zde velmi široký. Najdete tu videa zaměřená na dýchání, zvládání stresu, posílení imunity, některá se věnují konkrétním částem těla, setkáte se s různými typy jógy, cviky vhodnými pro různou denní dobu či různý věk, videa ideální pro cvičení na dovolené a nechybí například ani hormonální jóga pro muže.

Cena kurzů je velmi příznivá a funguje formou předplatného. Ke všem videím (i mimo oblast jógy) získáte měsíční přístup za 149 Kč, k dispozici je pak ještě výhodnější čtvrtletní nebo nejvýhodnější roční plán. Spolu s předplatným lekcí získáte navíc přístup k audiočlánkům, receptům či článkům o zdraví a také časopisům a speciálům Kondice online za posledních 5 let.

Výhodou rozmanitosti videí je, že si zde na své přijde naprosto každý, ať už jste jakéhokoliv pohlaví, věku či pokročilosti. Stejně tak je jedno, jaký druh jógy preferujete a nakouknout můžete i do lekcí k jiným druhům cvičení.

Skvělý kurz pro ty, kdo nemají na cvičení čas

Budíte se celí rozlámaní a jen těžce hledáte energii v průběhu dne? I s tím může pomoci jóga. Každodenním cvičením své tělo rozpohybujete, zbavíte se mnoha bolestí a najdete v sobě potřebnou vitalitu. Nemusíte přitom cvičit hodinu denně, stačí 15 minut, jak ukazuje tento anglicky mluvený kurz. Je připraven na 15 dní, během nichž si každý den dáte jógovou čtvrthodinku, na což si najde čas každý. Trénovat v nich budete vždy jednu z jógových dovedností – sílu, flexibilitu, relaxaci, balanc a mobilitu. Postupně, jak se budete zlepšovat, se lekce ztěžují. Kurz je postaven tak, aby byl velmi účinný. Přikoupit si můžete i další série tohoto kurzu.

Lidé, kteří si kurz za 34,99 € zakoupili, si chválí, že výsledky jsou brzy patrné, líbí se jim, že kurz je relaxační i silový. Ačkoliv je však podle popisu určen pro začátečníky i pokročilé, pár jógových nováčků zmiňuje, že pro ně byly některé pózy trochu složité a vzhledem ke krátkosti videí zde není mnoho prostoru na přesné vysvětlení.

Široký výběr lekcí s různým zaměřením

Jak už název tohoto projektu napovídá, je vytvořen přesně na míru všem, kteří chtějí cvičit doma kdykoliv mají chuť. Spolupracuje na něm řada jógových profesionálů a na výběr je tu mnoho různých kurzů dostupných podle svého zaměření v sestavených balíčcích. Zvolit si tak můžete téma podle pokročilosti či svých preferencí a také lektora, který je vám sympatický.

Výběr je velmi pestrý. Najdete tu lekce věnované józe proti stresu, ranním rozcvičkám, hatha či čakra józe, lekce pro začátečníky, přímo pro ženy i pro těhotné. Ceny balíčků s několika videi jsou různé, avšak pohybují se většinou okolo 500 Kč, takže se řadí k těm příznivějším. Pochvalují si je také ti, kteří si některý z nich zakoupili. Vedle ceny oceňují také širokou nabídku lekcí, díky čemuž si vždy najdou video podle aktuálních potřeb a nálady. Zmiňují, že jim kurzy pomohly vytvořit si z jógy rituál a zbavili se tak nejrůznějších obtíží a stresu.

Lekce určené pro každý trimestr i období po porodu

Tímto kurzem provází Romana Rashmidevi, která je certifikovanou lektorkou jógy a zároveň dulou a laktační poradkyní. Podle jejích slov přispívá cvičení jógy v těhotenství k uvolnění, čehož se dá využít i později při porodu. Obsahem kurzu jsou 4 videa zaměřená na jednotlivé trimestry a také na meditaci a relaxaci. Najdeme zde sady stvořené s ohledem na miminko a stádium těhotenství, které pomáhají se zklidněním, uvědoměním si nového stavu a také s regenerací po porodu. I mezi recenzemi kurzu můžeme najít potvrzení, že lekce jsou užitečné ve všech obdobích a jejich přínosem je i odstranění bolestí.

Za cenu 550 Kč spolu s videi získáte také 3 mluvené meditační nahrávky, které se věnují přípravě na porod, spojení s miminkem a relaxaci. Za zvýhodněnou cenu si také můžete kurz pořídit spolu s předporodním kurzem Těhotná a v klidu.

Kurz pro začátečníky i pokročilé s certifikátem

Ať už chcete jógu zařadit do svého každodenního života a získat tak větší flexibilitu, sílu či zklidnění, nebo přemýšlíte nad tím, že byste ji mohli později předávat dál a stát se jejím lektorem, tento kurz vám pomůže ke splnění obou těchto cílů. Naučí vás 59 ásan, pochopíte základní principy jógy a díky správnému držení těla snížíte riziko úrazů. A v neposlední řadě získáte akreditovaný certifikát jógového výcviku. K němu je však třeba splnit závěrečný test s 50 otázkami, které jsou, stejně jako celý kurz, v angličtině.

Délka kurzu je 4 hodiny a jeho cena činí 129,99 €, včetně certifikátu. Účastníci vyzdvihují jednoduché a jasné vysvětlení principů, oceňují krátká videa, která pomáhají udržovat pozornost po celou dobu a líbí se jim i to, že jsou u jednotlivých ásan popisovány jejich hlavní benefity. Zkušenější cvičitelé jógy však v komentářích upozorňují na pár nepřesností v předváděných pózách.

Procvičte celé tělo & zbavte se bolesti

Může se stát, že vám jóga z nějakého důvodu nevyhovuje, například kvůli většímu zaměření na duševno či meditaci. V tom případě může být vhodnou alternativou pilates, který představuje od základů ve svém kurzu Jolana Novotná. I v něm zapojíte do cvičení celé tělo včetně hlubokých vnitřních svalů, zbavíte se bolestí, naučíte se správně dýchat a potrénujete mobillitu.

Kurz je obsáhlý, čítá hned 14 většinou téměř půlhodinových lekcí, což určitě odpovídá ceně 1 490 Kč. Jak zmiňují lidé, kteří už mají lekce za sebou, jednotlivé cviky jsou velmi dobře vysvětleny, takže není problém lektorku následovat, cvičení je efektivní a první výsledky pocítíte velmi brzy, a kurz vás naučí také lépe vnímat své tělo. Některým z nich také pomohl zbavit se potíží spojenými s bolavými zády.

DVANÁCT důvodů, proč (ne)cvičit jógu

Cvičení jógy přináší bezpochyby množství benefitů pro naše fyzické i duševní zdraví. Ne ve všech případech však je její zařazení do každodenní rutiny vhodné. Kdy jóga prospívá a na co si dát pozor?

DEVĚT důvodů, proč cvičit jógu

A není jich málo:

1) Zlepšuje flexibilitu

Jóga pomáhá uvolnit svaly a zvyšuje rozsah pohybu. To ocení všichni ti, kteří pravidelně sportují a cvičí například v posilovně, ale třeba i lidé se sedavým zaměstnáním.


2) Posílí vás fyzicky

Toto cvičení může na první pohled vypadat velmi jednoduše a připomínat spíše příjemné polehávání a odpočívání, ale stačí jedna lekce jógy a budete vyvedeni z omylu. V jednotlivých pózách totiž zapojíte všechny možné svaly a skutečně tak své tělo posílíte.


3) Naučíte se správnému držení těla

Sezení za počítačem a spousta dalších věcí dnes vede k tomu, že držení těla je u mnoha z nás špatné, což může způsobovat nejrůznější zdravotní obtíže. Jóga vás naučí, jak správně stát, sedět i dýchat.


4) Pomůže k duševní pohodě

Jóga je nejen o fyzickém zdraví, ale i o tom duševním. Při cvičení se soustředíte jen sami na sebe, na svůj dech, věnujete se svému tělu a vytvoříte si potřebnou harmonii mezi tělem a myslí.


5) Zbavuje stresu

Pomocí správného dýchání a uklidnění mysli jóga stresu nejen zbavuje, ale při pravidelném praktikování se mu můžete naučit i předcházet.


6) Formuje postavu

Kromě budování fyzické síly se při cvičení také zbavíte přebytečného tuku, obzvlášť při některých typech jógy. Pomoci ní tak můžete dosáhnout postavy snů.


7) Pomáhá od bolesti

Mnoho z výše uvedených výhod jógy, jako správné držení těla, posílení či flexibilita, vede k odstranění bolestí, které vás trápí, včetně těch chronických.


8) Vylepší balanc

Lepší stabilita získaná cvičením jógy může, především v pokročilejším věku, znamenat například menší riziko úrazů. Stačí přitom jen pár minut denně.


9) Je vhodná (téměř) pro každého

Je jedno, jaký je váš věk, pohlaví či to, zda jste jógu nikdy necvičili nebo už nějaké zkušenosti máte, toto cvičení přináší fyzické i mentální benefity každému.

TŘI důvody, proč necvičit jógu

Nutno zvážit i nevýhody…

1) Riziko zranění

Jóga pomáhá zraněním předcházet, avšak jen v případech, že je cvičena správně. Stejně jako u jakéhokoliv jiného cvičení může nesprávné provádění pozic a cviků vést k úrazům, i když je riziko u jógy menší než u jiných sportů. Důležitý je také zkušený instruktor, který vás bude vést k tomu dělat vše správně.


2) Trápí vás zdravotní obtíže

Pokud jste zranění či máte trvalé zdravotní potíže, je vždy dobré se před cvičením jógy poradit se zkušeným lektorem, který váš stav zváží a navrhne vhodný postup.


3) Vyšší cena

Jóga je velmi populárním cvičením, což se může často promítnout do ceny především prezenčních lekcí s lektorem. Týká se to obzvlášť některých speciálních typů jógy.

Často kladené otázky

V následujících bodech ještě upřesníme několik nejčastějších otázek, které padají na téma kurzů jógy (nejen) pro začátečníky.

Jóga je vhodná pro všechny – začátečníky, zkušené sportovce, lidi různého věku, muže i ženy. Je však nutné poslouchat vlastní tělo a respektovat zprávy, které nám předává. To znamená nejít přes bolest a případná zranění konzultovat před cvičením s odborníkem.

Existuje mnoho druhů jógy, které vycházejí ze základního principu tohoto cvičení a lehce jej v různých ohledech pozměňují. Velmi často se u nás můžete setkat s pomalejší a klidnější hatha jógou, v místnostech s vyšší teplotou se praktikují bikram a hot jóga, pro spalování je vhodná například rychlejší power jóga, v posledních letech se stala populární také acro jóga určená pro páry, restorativní jóga je vhodná pro lidi s omezenými možnostmi pohybu, například po zranění, a nastávající maminky mohou praktikovat jógu těhotenskou. Druhů je však ještě mnohem více.

Ano, vedle zlepšení flexibility a duševního zdraví pomáhá jóga i ke spalování kalorií a odbourávání tuků, obzvlášť některé její dynamičtější druhy.

Napsat komentář