Nejlepší kurzy online marketingu 2021 - recenze (online)


Kurz Facebook
marketingu

Základy propagace na Facebooku (a Instagramu)


Komplexní kurz online marketingu

Od grafiky po remarketing s desítkou odborníků


Kurz tvorby webu
svépomocí

Jak na webovky od A do Z


Kurz affiliate
marketingu

Jak získat placené provize a vybudovat výdělečný web?
Kurzy Online Marketingu

Pokud vás oblast online marketingu zajímá, ať už kvůli pracovním záležitostem nebo čistě ze zvědavosti, není nic jednoduššího, než do něj nakouknout prostřednictvím online kurzů. Některé jsou zdarma, ale i ceny placených se pohybují v příznivé rovině a mohou vám navíc přinést mnoho užitku v daleko větší hodnotě. V tomto článku se podíváme na to, jak tyto kurzy vypadají a co od nich čekat.

Kurzy online marketingu můžeme rozdělit do dvou kategorií. Ta první se zabývá digitálním marketingem obecně a díky těmto kurzům nahlédnete, byť v rychlosti, do jednotlivých disciplín, jako je e-mailing, tvorba webu, reklama a podobně. Druhá skupina kurzů se pak zabývá konkrétním oborem a probírá jej podrobněji.

V kurzech tedy získáte know-how odborníků, tipy na osvědčené strategie, často se podíváte na reálné příklady z praxe a některé kurzy zahrnují i úkoly či testy.

Online marketing je dynamicky rostoucím oborem a bez jeho základních znalostí se dá dnes podnikat už jen těžko. Může vám tedy pomoci rozjet nebo nakopnout váš byznys a zvýšit povědomí o vaší značce a tím i prodeje, stejně tak jeho znalost zvýší i váš kredit na trhu práce.

Ovládněte reklamy na sociálních sítích za dvě hodiny

Reklamu na Facebooku či Instagramu pro svůj e-shop, podnikání nebo třeba kvůli požadavkům zaměstnavatele zvládnete vytvořit také. Prokousat se složitějšími, ale potřebnými základy vám pomůže tento kurz, díky němuž vytvoříte takovou propagaci, která vám skutečně přinese výsledek.

A to díky tomu, že se naučíte nastavit její správný cíl, okruh uživatelů, na které bude směřovat, vhodně zvolit rozpočet a v neposlední řadě se dozvíte, jak své kampaně vyhodnocovat. Rad a tipů je hodně, ale vejdou se do 2 hodin a najdete je přehledně v 19 lekcích za 2 390 Kč. Učit se budete od skutečného profíka v oboru, certifikovaného Facebook Marketing Partnera Václava Blahouta.

Kurz pomůže nejen začátečníkům, ale všem, kteří si nevědí rady s některými kroky, jako třeba vyhodnocováním či optimálním cílením. A to navíc skutečně rychle a jasně, jak potvrzují i účastníci kurzu.

Od grafiky po remarketing s desítkou odborníků

Pokud na poli marketingu zatím nemáte velké zkušenosti a rádi byste nakoukli hned do několika jeho disciplín a zároveň se je naučili ovládat, není to utopie. Právě to totiž nabízí tento kurz, který kromě více než 8 hodin materiálů nabízí i pohled, rady a tipy hned od 10 různých odborníků, takže jsou jednotlivá marketingová odvětví zvládnutá maximálně profesionálně.

Kurz je rozdělen na dvě části, a to na autentický a praktický marketing. První část se věnuje tomu, jak podnikat v souladu se svou osobností a naučí vás prodat především svůj příběh a styl. Podíváte se zde na marketingové strategie, tvůrčí myšlení, grafiku a celkové umění sebeprezentace. Praktická část vám pak představí vhodné distribuční kanály, poradí, jak na různé druhy reklamy, a nakouknete i do tvorby newsletterů. Zakoupit si můžete každou sekci zvlášť za 2 100 Kč, nebo oba kurzy za výhodnější cenu 2 700 Kč.

Jak na webovky od A do Z

Bez webových stránek se dnes při podnikání neobejdete. Profesionálně vytvořený web vás může vyjít na desetitisíce korun, avšak s trochou šikovnosti si jej zvládnete vytvořit sami a téměř zdarma. A to třeba i v případě, že je pro vás tato oblast španělskou vesnicí. Pomůže vám s tím tento kurz, který vás provede všemi potřebnými kroky.

Pětice odborníků s vámi projde celý proces tvorby webu a nabídne i řadu praktických materiálů k tomu. Postupovat budete od naprostých základů, kdy si vysvětlíte pojmy jako doména či hosting a zjistíte, kde a jak je pořídit a vybrat, projdete si varianty šablon a celkový design webu, zjistíte, jak vytvořit různé formuláře, jak pracovat s WordPressem a jak si web zabezpečit, a nechybí ani spousta ukázek a tipů. Celý tento “průvodce” stojí 2 400 Kč.

Jak získat placené provize a vybudovat výdělečný web?

Affiliate marketing je jedním z nejsnadnějších způsobů, jak vydělat na svých webových stránkách. Tento kurz vám poradí, jak tento systém ovládnout a vydělávat na provizích také, i bez jakékoliv zkušenosti v tomto oboru. Jak uvádí samotný popis, nečekejte zázraky a sliby, ale praktické tipy, které spolu s vaší snahou mohou přinést zajímavé výsledky.

Co se tedy konkrétně naučíte? Zjistíte, jak si vybrat takový affiliate program, který pro vás bude nejvhodnější, vybudujete si kompletní webový projekt, naučíte se sbírat kontakty a pracovat s nimi a proniknete do základů reklamy na Facebooku. Kurz kombinuje teoretické a praktické kroky se spoustou příkladů a ukázek a užitečný tak bude nejen pro začátečníky, ale i online marketéry, podnikatele a všechny, kdo touží po “pasivním” příjmu. Plná cena kurzu je 4 980 Kč.

Účastníci ve svých hodnoceních kurzu zmiňují, že je skutečně názorný a celý proces představuje krok za krokem, je jasný, stručný a praktický, a líbí se jim i nabízené bonusy a překvapení.

Zjistěte, jak nalákat potenciální zákazníky

Vytvořili jste si ke svému podnikání web nebo e-shop, ale návštěvníci se mu zatím spíše vyhýbají? Na vině může být řada věcí a tento kurz se jednotlivými možnostmi zabývá a radí, jak web optimalizovat tak, aby se líbil nejen vám, ale právě i potenciálním zákazníkům.

Jak je u platformy Podnikavé duše zvykem, kurzem provází hned několik odborníků. V tomto případě jsou to čtyři experti, kteří se specializují na různé oblasti tvorby webu. Díky jejich praktickým radám budete po shlédnutí více než 5 hodin videí za cenu 2 400 Kč vědět, co je UX a SEO a jak podle jejich pravidel svůj web optimalizovat, naučíte se číst data týkající se návštěvnosti svých stránek, podíváte se na časté chyby začátečníků a naučíte se sledovat i konkurenční weby.

Díky tomuto kurzu zjistíte, kde může být na vašem webu “zakopaný pes”, a pokud web teprve plánujete, budete vědět, čemu se hned ze začátku vyvarovat.

Naučte se efektivně komunikovat se zákazníky

Nejspíš to znáte sami – některé reklamní e-maily ve své schránce přečtete jedním dechem, jiné končí bez otevření v koši. Aby byly e-maily od vás případem prvním, stačí vědět, kdy, co a komu zasílat a nastavit vhodnou strategii, a pak už vám e-mailing konečně přinese kýžené výsledky. A právě tyto podstatné informace přináší kurz expertky Dany Hanouskové.

Ve čtyřech týdnech a 12 lekcích se dozvíte, jak na profesionální a efektivní komunikaci se zákazníky, jaký nástroj pro to vybrat (a nejlépe zdarma), jak e-maily přesně napasovat na potřeby klientů a také to, jak tento proces zautomatizovat, abyste co nejvíce ušetřili svůj čas. Za celkovou cenu 3 490 Kč navíc získáte tříměsíční podporu v rámci uzavřené FB skupiny.

V kurzu najdou užitečné informace nejen začátečníci, ale i ti, kteří s výsledky e-mailingu nejsou spokojeni. Jak uvádějí účastníci kurzu, čeká vás zde spousta praktických tipů, lektorka jde přímo k věci a informace předává srozumitelně a názorně.

7 odborníků & spousta tutoriálů pro Facebook, Instagram i LinkedIn

Ať už jste začátečník nebo sociální sítě ovládáte, ale cítíte jisté rezervy, měli byste v tomto kurzu najít spoustu praktických tipů, vychytávek a návodů, jak je využít ve svůj prospěch. Stejně jako u dalších kurzů této platformy vás i zde jednotlivými lekcemi provedou odborníci na slovo vzatí a těšit se můžete například na jednu z nejznámějších copywriterek u nás Michelle Loosekoot.

Ano, ani téma copywritingu na sociálních sítích v kurzu nezůstane bez povšimnutí, projdete si také správu Facebooku a Instagramu, založíte si Business Manager, naučíte se vytvářet reklamy a vyhodnocovat je, nakouknete pod pokličku LinkedInu a zjistíte, jaké trendy sociálním sítím aktuálně vládnou. Celkem vás čeká více než 9 hodin nabitých informacemi od odborníků, jejich cena je 2 700 Kč. Videolekce jsou doplněné také o texty, podcasty, praktické přílohy a užitečné odkazy. O skvělé obsáhlosti kurzu se dočteme také v referencích účastníků.

Naučte se vytvářet a upravovat fotky, videa i podcasty

Umění natáčet videa a vytvářet kvalitní fotky může posunout váš byznys a také zvýšit váš potenciál na trhu práce. Proniknout do něj můžete s pomocí čtyř odborníků na tuto oblast v tomto sedmihodinovém kurzu, který nabídne kompletní know-how včetně praktických návodů.

Dozvíte se, jakou techniku budete pro tyto účely potřebovat, seznámíte se se zásadami tvorby propagačních fotek a ukážete si i to, jak výsledek vypadat nemá, naučíte se tvořit videa a také je upravovat či vkládat titulky a nechybí ani sekce věnovaná tvorbě podcastů a jejich šíření mezi posluchači. Kurz je určen jak pro začátečníky, tak i pokročilejší uživatele. Za cenu 2 600 Kč získáte vedle videí i řadu dalších doprovodných materiálů jako odkazy, podcasty rozhovorů či praktické přílohy.

Cenově příznivý kurz plný tipů, jak z návštěvníka udělat zákazníka

Máte vlastní web, do kterého jste investovali čas i peníze, ale zatím nepřináší očekávané výsledky? Nebo nad vlastními stránkami přemýšlíte a chcete hned od začátku postupovat správně? Pak by vám mohl spoustu cenných rad nabídnout tento kurz, s nímž zjistíte, jak udělat z obyčejného webu ten, kteří zákazníci najdou a ideálně na něm i nakoupí.

V 11 lekcích se dozvíte, co váš web udělá ve srovnání s konkurencí lepším. Ukáže vám, jak zaujmout obsahem, jak budovat důvěru, jak udělat dobrý první dojem, proč je důležitá výzva k akci a jakou strategii směrem k návštěvníkům zvolit, aby se z nich stali zákazníci a navíc váš web doporučovali a nakupovali opakovaně.

Kurz si můžete pořídit za příjemnou cenu 890 Kč a zároveň obsahuje aplikaci SmartEmailing na tři měsíce.

Naučte se používat uvítací e-maily jako marketingový nástroj

Pokud na váš web chodí zákazníci, možná oceníte tipy, jak je přivítat tak, aby na vás nezapomněli. A o tom je tento kurz Dany Hanouskové, expertky na e-mail marketing a automatizaci v online podnikání.

Kurz je rozdělen do 12 částí, které vám poradí, jak s vašimi kontakty už od začátku co nejefektivněji pracovat. Nečekejte jen teorii, za cenu 2 750 Kč dostanete ultimátní návod a naučíte se kompletní uvítací strategii od prvního kontaktu s klientem. Dozvíte se, jak zajistit, aby zákazníky vaše e-maily bavily a měly smysl, a vše uvidíte na názorných příkladech. Pokud by vám forma videí nevyhovovala, dostanete k dispozici také jejich textový přepis.

Jak uvádí někteří hodnotící, lektorka dokáže svým přístupem nejen předat užitečné informace, ale také nakopnout k akci.

Obecný kurz s konkrétními příklady z praxe

Kurz Chytrá marketingová strategie je k dispozici zdarma a trvá zhruba hodinu. Nečekejte zde tedy žádné podrobnosti a obsáhlé výklady, ale pokud se chcete v problematice marketingové strategie zorientovat a získat o ní základní povědomí, bude skvělým odrazovým můstkem. Vhodný je tak pro naprosté začátečníky, kteří chtějí do marketingu nakouknout, nebo třeba rozjíždějí vlastní podnikání.

Michal Krutiš, mimo jiné spoluzakladatel agentury H1.cz, v něm v několika sekcích představuje celý systém marketingové strategie, vysvětlí princip See Think Do Care, a to jak v teoretické rovině, tak i na praktických příkladech, a na závěr si můžete získané znalosti ověřit v testu.

Většina lidí, kteří kurz zhlédli, jej hodnotí jako užitečný, dobře strukturovaný a názorný a oceňují, že lektor vše vysvětluje logicky a srozumitelně i laikům. Pro pokročilejší by však mohl být až příliš obecný.

Obsáhlý průvodce k cestě za výdělky díky Google Ads

Menším podnikatelům, kteří chtějí zvýšit prodeje na svých webech, marketérům, kteří chtějí lépe poznat jednu z nejpopulárnějších reklamních platforem, studentům, kteří se chtějí vzdělávat, ale i více či méně zkušeným uživatelům AdWords, kteří chtějí své znalosti prohloubit, těm všem bude nápomocný tento komplexní anglický kurz.

Ve více než 24 hodinách a 136 lekcích se toho dozvíte opravdu hodně, ale alespoň ve zkratce – projdete si od začátku nastavení účtu AdWords, naučíte se pracovat s klíčovými slovy, sledovat konverze, prodeje a tržby, zjistíte, jak můžete využít data konkurence, dostanete rady, jak snížit cenu za prokliky, jak odhalit případné potíže a třeba i to, jak porozumět zákazníkům z psychologického hlediska. Zkrátka si projdete Google Ads od A do Z.

O tom, že je kurz s cenou 129,99 € skutečně nabitý informacemi, mluví i řada spokojených účastníků. Vyzdvihují skvělou strukturu kurzu, energický přístup lektora i perfektní pojetí vhodné pro začátečníky. Podle některých by však určité části kurzu zasloužily update.

Spousta marketingových disciplín v jednom dni

Název kurzu 12 v 1 je v tomto případě všeříkající. Zahrnuje totiž 12 hlavních oblastí marketingu a těm se ve 252 lekcích, které trvají dohromady 23 hodin, věnují. Kurz je tak vhodný pro začátečníky, kteří chtějí získat komplexní informace, ale zároveň jít v jednotlivých oborech i více do hloubky, než je tomu u jiných obecně pojatých kurzů.

Tento anglicky mluvený kurz vám představí disciplíny jako e-mailing, tvorbu webu, průzkum trhu, SEO, práci se sociálními sítěmi, reklamami či Google Analytics. Ale nečekejte jen strohou teorii, naučíte se, jak vše implementovat právě na svůj byznys a získáte i návody a tipy na platformy, které vám všechny procesy usnadní.

Jeho účastníci oceňují vysvětlování krok za krokem, praktické tipy a často zmiňují, že se toho za cenu 149,99 € naučili skutečně spoustu a cena tak odpovídá kvalitě.

Objevte svět marketingu zábavně a zdarma

Pokud chcete zjistit, jak takový kurz online marketingu může vypadat, pro představu vám poslouží platforma Digitální garáž od Googlu. Spousty témat spojených s marketingem, kariérním rozvojem či technologiemi si zde můžete prostudovat zdarma a za některé získat i certifikát. Nečekejte přitom jen krátká videa, která budete mít prošlá raz dva, některé mají i 40 hodin.

Kurz je možné projít si celý, nebo si lze vybírat z jednotlivých oblastí, nebo-li modulů. Ty se věnují například základům digitálního marketingu, propagaci, expanzi firmy do zahraničí, zabezpečení, utváření kontaktů, ale třeba i projevům na veřejnosti. Jednotlivé lekce jsou vedeny zábavně, zahrnují videa i jejich přepis a po kapitolách následuje test, kde si ověříte, zda jste vše správně pochopili.

Ačkoliv z vás tyto kurzy profesionála neudělají, můžete zde najít spoustu užitečných informací a tipů a rozhodnout se, jakým směrem se v marketingu vydat dál a zda by vás vůbec tento obor bavil.

Odvětví online marketingu

Do oblasti online marketingu spadá celá řada odvětví, která sice tvoří samostatné disciplíny, ale zároveň spolu často úzce souvisí.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou skvělým kanálem, jak může značka komunikovat se svými zákazníky. Nejvyužívanější a nejpopulárnější jsou v tomto ohledu Facebook a Instagram, ale firmy využívají i Twitter, Pinterest, LinkedIn a řadu dalších. 


SEO

Tato zkratka pochází z anglického search engine optimization a představit si pod ní můžeme optimalizaci webových stránek tak, aby se líbily vyhledávačům a ty je umisťovaly na přední pozice. 


E-mail marketing

E-mailing je další oblíbenou formou propagace a zároveň komunikace se zákazníkem, nejčastěji probíhá formou newsletterů. Nabízí zajímavé možnosti zacílení, je však nutné mít souhlas zákazníků.  


PPC

Zkratka PPC opět pochází z angličtiny a zkracuje výraz pay-per-click. Znamená to, že pokud si jako inzerent vytvoříte reklamu, například formou banneru, platíte za každého zákazníka, který se přes něj dostane na váš web. 


Copywriting

Toto odvětví se věnuje tvorbě marketingových a reklamních textů, ať už na samotné weby, sociální sítě či blogy. 


Affiliate marketing

Jedná se v podstatě o provizní marketing, kdy daný web, obchodník či třeba influencer směřuje zákazníky na vaše stránky a z jejich případných nákupů získává provizi. 


Tvorba webů

Toto odvětví se zabývá vytvářením webových stránek či e-shopů, řeší výběr domény, hostingu, uživatelské rozhraní, grafiku a mnoho dalších oblastí. 


Tvorba fotografií, audia a videa

Tento obor se věnuje tvorbě fotografií, video či audio obsahu, a to jak samotnému pořizování a vhodné technice, tak i následným úpravám.

Často kladené otázky

V následujících bodech ještě upřesníme několik nejčastějších otázek, které padají na téma kurzů online marketingu.

Kurzy jsou vhodné pro každého, kdo se snaží rozjet svůj byznys a zatím výsledky úplně neodpovídají očekávání, nebo o začátcích v podnikání teprve přemýšlí. Stejně tak mohou být užitečné studentům i každému, kdo se o tuto oblast zajímá a uvažuje nad kariérou v tomto odvětví.

Kurzy zdarma jsou vhodné pro úplné začátečníky, kteří nemají o online marketingu povědomí a chtějí zjistit naprosté základy. Pokud ale chcete tuto oblast poznat detailněji a začít ji využívat aktivně, doporučujeme spíše kurzy placené.

Díky online marketingu můžete svůj produkt propagovat rychle a také cíleně na potenciální zákazníky. A to často i s nízkým rozpočtem. Navíc můžete výsledky měřit a svou strategii podle toho upravovat a optimalizovat.

Napsat komentář